torsdag 23 januari 2014

FCH-Malmhaug Söndag kl 14,00 Arena B

Efter långt uppehåll och 2 flyttade matcher går vi in i ett skede med 2 matcher i veckan ett tag framöver. Extremt viktigt att sköta kroppen och att äta ordentligt före och efter alla träningar/matcher. Mjölken kanske blir det avgörande nyckeln.
En häftig match för herrarna i söndags inför 3148 personer i Arenan. Klart godkänd insats men det räckte tyvärr inte till någon poäng denna gången. Tydligen tog dom med sig inställningen till DM-kvartsfinalen i tisdags och vann med hela 14-1 mot Div 1-laget Malmhaug.
Nu blir det hett derby borta mot Åstorp i semifinalen.
Matchfakta
Den stora snackisen i den Skånska innebandyn var annars Munkas vändning mot Södra Dal i en annan kvartsfinal i DM. Aldrig har väl uttrycket "Det är aldrig avgjort i innebandy" passat bättre än här. Efter 13,39 i den andra perioden gjorde Södra Dal 7-0 och började förmodligen fundera på semifinalen mot Höllviken. Problemet vara bara att Munka lyckades vända och vinna med 9-8 och det blev respass i stället.
Matchfakta

På lördag är det dags för SM-kval för F 15 och P 14 i Arena B och C.
Spelschema F 15
Spelschema P 14
För mig blir det premiär att döma matcher som gäller så mycket. Lovar att göra mitt bästa.
Hoppas att så många som möjligt kommer och stöttar våra blå/svarta krigare.

Inför vår match har vi fångat upp kapten D'arcy och ställt några frågor:

Dags för match igen efter mycket uppehåll. Hur e formen?
Formen är förvånansvärt bra. Efter ihållande förkylning börjar konditionen sakta men säkert komma tillbaka och är sjukt taggad att spela match!! Vi har som du säger gått länge utan att ha fått spela match så alla längtar nog efter att få spela och buffla lite på motståndarna!

Malmhaug e lite luriga. Hur ska vi göra för att ta poäng?
Malmhaug spelar på gränsen hela tiden vilket inte minst jag och Julia fick erfara när vi båda satt på akuten tillsammans efter en match haha, så det gäller att vara tuffare än tuff tillbaka och kunna ta skit! Sen ska vi fortsätta vara så klockrena i försvaret som vi är och kontra in målen med våra snabba luriga forwards!

Vissa i laget köpte ny klubba under Gothia Cup. Det behövde väl inte du?
Det kliade i fingrarna men min linda och mitt blad matchar skorna så Bettan får hänga med ett tag till

Din femma känns het och bra samtränad. Visar ni det på söndag?
Det kommer vi absolut göra och vi ska få upp våran spelglädje och våga för då är vi som bäst Och den andra femman är hetare än het just nu vilket känns jättekul!

Du är lagkapten. Är det något speciellt att tänka på under matcherna?
Jag försöker att hålla uppe humöret och peppa mina kamrater i alla lägen! Annars behöver jag inte göra så mycket mer än att för egen del kämpa och springa till max, för dom sköter sig så bra

Vem känns het inför matchen på söndag?
Jag skulle säga våra centrar som båda är strids- och poäng sugna! Annars faktiskt alla!! Jag känner matchsuget i luften!
(Och eftersom du lägger ut en bild på alla i intervjun, så vill jag bara tillägga; jag vet vilken bild du kommer lägga ut på mig... Payback is a bitch och jag har börjat använda antirynk-krämer)

Självklart kommer jag inte att lägga ut den bilden Denice. Vill verkligen inte visa hur du egentligen ser ut så jag letar upp en arrangerad bild.
Tidig samling på söndag för Brunch. Eftersom mina matcher jag skulle dömt på söndag blev flyttade så ser jag fram emot en massa mat.



Inga kommentarer: