fredag 10 oktober 2014

FCH-Åstorp

Derby mot Åstorp sen torsdagskväll. Själv körde jag aldeles för fort hem från Stockholm och när jag trodde jag bara skulle komma lite försent fastnade jag i köerna vid Väla där vägen var avstängd. Ingen bra uppladdning och jag bidrog inte med mycket innan match mer än kämpa igång datorn och samla lite bollar. 
Väl dags för match såg det ut som hela vårt lag varit med i bilen och missat uppvärmningen. Som jag sa till tjejerna i första pausen så har jag aldrig varit med om en sämre insats än det vi presterade dom första 20 minuterna. Utan Idas storspel i mål hade matchen varit slut redan där men ställningen var faktiskt bara 0-2. 
Desto roligare att se att alla tog åt sig av kritiken och gick in med en helt annan attityd och inställning i den andra perioden. Åstorp spelade på gränsen (det önskar jag att vi oxå gör) vilket gav oss några pp. Vi gjorde mål på det första och strax efter det var det plötsligt 2-3. Tyvärr har vi en förmåga att släppa in mål precis när vi gjort ett. Detta hände mot Röke, det hände nu och även efter Sanna prickskjutit in 3-4 i början på tredje. 
Efter 3-5 kom 3-6 och där någonstans var matchen över. 
Att vi förlorar mot Åstorp är absolut inget att skämmas över däremot kan vi inte spela bra i en period, då är det jobbigt att ta poäng i denna serien. 
Plus till Ida. Emma fick pris som matchen hemmaspelare och jag tycker att Natta gick in och gjorde det hon är bra på. Det var dessutom roligt att se Alvas inhopp sista 10 minuterna. 
Vi visste att vi har ett oerhört tufft öppningsprogram och det blir inte lättare nästa lördag i Landskrona. Det absolut viktigaste just nu är att alla, och då menar jag verkligen alla drar åt samma håll.  Dom som spelar mycket, dom som spelar mindre, tränare, ledare och alla runt laget hjälps åt och kämpar tillsammans. Gör vi det så vänder vi på detta men det krävs verkligen att ALLA tror på samma sak. 
Till sist måste jag glädjas med Elle i Åstorp som gör ett mål per säsong. Tyvärr för oss gör hon alltid målet mot oss, i samma kryss😃.
/MG

Inga kommentarer: