tisdag 4 februari 2014

FCH-Hjärnarp onsdag kl 20,00 Arena B

Tätt mellan matcherna nu och det finns ingen tid att tycka synd om oss själva för att vi förlorat 2 raka och har någon skadad spelare. Vi tar med oss Oliwias och Lovisas friska inhopp och Emmys 10 raka straffmål (känns det som) från matchen senast. Vi måste upp en nivå i veckans matcher för att få några poäng med oss. Tuffheten framför egen kasse och beslutsamheten framför motståndarmålet blir nyckeln denna veckan. Hjärnarp och Landskrona står på schemat och Hjärnarp är det mera spelande laget av dom två. På lördag mot Landskrona lär det bli mer kamp än skönspel.
Kan bli några debutanter till på onsdag och det är alltid kul när dom unga tar för sig och vill uppåt.
En numera rutinerad räv är Amanda som tagit ett ordentligt kliv denna säsongen när hon väl slapp mig som huvudtränare. Hon visade redan i Prag att hon ville vara med och leverera och sedan har det bara rullat på.

Du har gjort en väldigt stabil säsong. Känns det som du börjar växa in i Div 2-tempot?
Ja jag har blivit betydligt längre, he he skämt o sido. Ja det tycker jag. Jag har tagit en större roll denna säsongen än tidigare och känner därmed att jag utvecklats från förra säsongen.

Ditt skott kommer snabbare och därför gör du en hel del mål. Har du specialtränat på det?
Är trött på Simpas privatlektioner så nu försöker jag inte lägga bollen tillrätta utan skjuter direkt. Även vår skyttedrottning Emmy har varit till stor hjälp för mig.

Gruppen känns tajtare i år än tidigare. Stämmer det?
Ja det stämmer absolut. Det är en grupp med härliga individer där alla verkligen tycker om varandra. Stämningen har aldrig varit bättre än nu.

Du framstår som lagets pajas. Har du någon gång lyssnat på en genomgång eller på en träning vad du ska göra?
Haha, kan bli jobbigt när jag och Carro kommer igång. Men vi är riktiga kvinnor som kan göra två saker samtidigt.......men samtidigt, hur kul skulle ni ha utan mig?

Vi har slagit Hjärnarp i serien men förlorat mot dom i dm. Vad talar för att vi vinner på onsdag?
Vi är sugna på revansch och vi är starka på hemmaplan. Dock vet vi om att Hjärnarp är ett starkt lag men vi vinner med vår inställning och vilja.

Vem känns het i vårt lag inför matchen?
Hur fan ska jag veta det?

Hur slutar matchen?
Jag vill inte gå in på några detaljer men vi vinner med uddamålet.

Tack för pratstunden och hade du varit vaken på träningarna så hade du kanske kunnat svara på näst sista frågan....

Inga kommentarer: