fredag 7 februari 2014

FCH-Landskrona lördag kl 14,30 Helsingborg Arena B

Match igen i morgon lördag. Derby mot Landskrona står på programmet. Vi skickar ner en femma och spanar på deras match i kväll mot Häljarp. Hade gärna följt med men det står en P 14-match på mitt schema kl 19,30 så det är bara att gilla läget. Deras tränare var på plats på vår match i onsdags så det lär väl inte bli så att vi överraskar varandra direkt. Är fortfarande väldigt förundrad varför Landskrona väljer att spela match 2 dagar i rad men det finns säkert en logisk förklaring på det som jag inte känner till.
I onsdags debuterade Nathalie och Sofia och det finns säkert någon till som kan vara med känna på hetluften framöver när inte våra matcher krockar med U/F 16.
Landskrona brukar inte lägga några fingrar emellan utan spelar på gränsen hela tiden. Lär bli en intressant uppgift för domarna, för övrigt samma trevliga herrar som dömde i onsdags. Hemmamatch för Heidrun som nog bor närmast hallen av alla spelare.
I vår trupp hoppas vi att få tillbaka Cattis och Lovisa som missade matchen senast. Hoppas att ingen annan hinner insjukna till i morgon.
En av våra viktigaste spelare är Sanna som var sjuk mot Häljarp men är tillbaka igen och det känns såklart bra.

Mycket matcher nu, hur känns det? Det är alltid kul med match, men kanske lite intensivt att pussla ihop med jobb och plugg.

Du missade Häljarpsmatchen pga sjukdom men är tillbaka igen. Är formen och konditionen på uppåtgående? Absolut, senaste matchen kändes jag mig frisk igen, så lite träning på det är nog inte formen långt borta.

Vad krävs för att vi ska hitta tillbaka till vinnarspåret igen? Vi var ju nära i onsdags, så om vi kan behålla den mentaliteten och glädjen är vi nog snart "on track".

Du är äkta dalkulla, börjar du känna dig lite skånsk nuförtiden? Haha, jadå! Fast jag har det lite kämpigt när det kommer till uttal på skånska orter som Häljarp m.m. Där har jag lite att jobba på.

Har du provat att köra Vasaloppet i dina hemtrakter någon gång? Inte 9milen.. Jag har åkt StafettVasan, nå längre sträckor än så blir det nog inte.

Vem blir den avgörande pjäsen mot Landskrona på lördag? Jag kan nog inte plocka ut en avgörande vem, utan det blir nog laget, med det spel vi har i oss, som kommer avgöra. Vi får ta med oss det som var bra mot Hjärnarp och köra på i tre perioder, så blir det nog en bra match! Fast det är klart, jag måste ju nämna Emilia med sitt powerplaymål. Hon får gärna bjuda på det en gång till!

/MG


Inga kommentarer: