torsdag 13 oktober 2016

Så snabb att hälften hade räckt!

Nedan kan ni läsa en kortare intervju med vår nya deltagare i FCH’s finest, Johanna Ejdelind. 

Johanna har spelat många år i det som då vart Landskrona Falcons, nu SST Net Landskrona. Senast kommer hon från Åstorp/Kvidinges glada gäng. 
Personligen skulle jag vilja säga att johanna är lite ödmjuk när hon skriver "väl snabb", eftersom tjejen springer fortare än Bolt.

Vem är du och vad gör du när du inte spelar innebandy?
-Som de flesta vet lirar jag fotboll med LB07 men annars jobbar jag och försöker resa någonstans när jag väl är ledig.

Hur är du som person utanför planen?
-Jag är en glad person som älskar att hitta på saker.

Vad har du fått för intryck av tjejerna i laget? 
-Ett sjukt härligt gäng brudar som fick mig att bestämma mig direkt 😄

Vilka är dina starkaste egenskaper på planen?
-Jag är väll ganska snabb och tuff att möta och ger mig aldrig. HATAR att förlora så gör allt för att vinna!

 Vad har du för förväntningar på dig själv och laget inför denna säsongen?
-Jag hoppas på att bidra med några mål och en stark vinnarvilja och sen förväntar jag mig en grym säsong med laget och förhoppningvis håller vi oss i toppen!


Vilka förebilder har inspirerat ditt spel? 
-Ärligt så ingen speciell faktiskt.


På lördag möter vi IK Stanstad. Vad har du för spontana tankar?
-Att det ska bli sjukt jävla roligt att få göra debut i Fch tröjan och jag tror att vi kan gå ifrån matchen med 3 poäng.


Vi hälsar Johanna varmt välkommen till vårt galna gäng!


Måns ord om Johanna: "Johanna kommer att bidra med inställning, snabbhet och förmågan att gå rakt på mål i alla lägen. Just att trampa in där det gör ont behöver vi bli bättre på. Vi har en grymt jämn trupp med härlig attityd men med Johanna i laget kan vi spela lite rakare och bli ännu jobbigare att möta. "

Inga kommentarer: