fredag 9 augusti 2013

Nyförvärv nr 5!

Dags att träffa vårt mest rutinerade nyförvärv. Dock är inte tanken att hon ska stå i mål som hon gjort i högsta serien utan spela back.

För mig var det en skräll när du dök upp på våra träningar, hur gick det till?

Ha ha, det stor undret har inte inträffat för mig ännu så jag får skrälla lite själv. Simon frågade om jag hade tid att vara med och när jag funderat lite tackade jag ja med kravet att jag skulle få spela ute, två veckor senare stod jag på plan med klubban i handen och fick känna att jag lever.

Du har meriter som spelare o tränare som varken jag eller Simon är i närheten av. Hur reagerar man när man varit tränare själv och numera bara spelar?

Det är inget jag tänker på direkt, när man är spelare får man snällt göra som tränaren säger (för det mesta i alla fall) jag har fullt förtroende för att ni vet vad ni gör.

Du har spelat i högsta serien målvakt men nu ska du spela ute. Låter som en härlig utmaning?

Det ska bli kul att se vad kroppen tål för nivå av träning igen, utmaningen för mig är väl att träna upp snabbheten igen, jag vet ju efter alla års utbildning hur man gör, jag ska bara orka göra det med 😉

Tidigare klubbar?

Började i VV84 som utespelare, blev målvakt när jag var 18 och spelade i Strövelstorp, Örkeljunga och Engelholm. Efter jag valde att utbilda mig har innebandyn tagit mig till Halmstad, Karlstad och Stockholm i olika uppgifter och roller.

Vad förväntar du dig av laget och säsongen?

Jag förväntar mig en säsong där jag kan gå till samlingarna och få lira, ha kul, lära känna alla och utmana mig själv med omställingen att ta mig an en ny roll. Det är många bra spelare och med taktiken ni har valt förväntar jag mig ett högt speltempo och många mål framåt.

Kan vi gissa att du kommer att hjälpa till med tips och idéer angående målvaktsträningen någon gång?

Det får vi se, men visst har jag en del att ge för de som vill ha den typen av träning.

Vilken är höjdpunkten i din karriär så här långt?

Som spelare är det att fått vara med om resan att ta sig upp i elitserien och få uppleva livet som elitidrottare. Som tränare och utvecklare av träningsmetoder är det svårt att välja mellan målvaktsträningen för SKIBF, eget IB-gymnasium i Karlstad och få bidra med spelförståelsearbetet i praktiken för individen för SIBF som bland annat har resulterat i SIU och delaktighet till att VM-guldet är där det hör hemma igen!

Inga kommentarer: