torsdag 5 december 2013

FCH-Burlöv Lördag 7/12 kl 15,00 Helsingborg Arena B

Dags att öppna upp den här bloggen igen. Jag kommer inte riktigt överens med hemsidan och hur jag lägger upp bilderna. Simon dominerar där så då tänkte jag köra lite här samtidigt. Dags för match igen. Vi har inte spelat sedan den snöpliga förlusten mot Åstorp och förvånansvärt snabbt kändes revanschlusten större än besvikelsen. Jag ångrar en massa saker som jag kunde gjort annorlunda i slutet av tredje perioden men det hjälper inte speciellt mycket just nu. Vi lärde oss en del där och vi kommer garanterat att gå stärkta av den matchen framöver. Vi visade att vi kan slå vilket lag som helst i denna serien om vi lägger ner det jobbet vi gjorde då. När det gäller matchen på lördag så är jag inte ett dugg orolig för att vi inte ska komma ordentligt laddade inför uppgiften. Sättet dom behandlat Linda och Michaela på gör att jag tror att alla kommer att spela för dom. Att stoppa spelare utan kontrakt som ändå inte skulle spelat i Burlöv tyder på att någonting inte stämmer i den föreningen. Hoppas verkligen dom håller vad dom lovat och ser till att Michaela är spelklar till matchen mot Kävlinge nästa helg.


Agge e laddad inför lördag eller?
















Vi har hållit en förvånansvärt jämn nivå trots våra tunna trupp. Vi har gjort en riktigt dålig match och det var mot Landskrona borta där vi stod på hälarna hela matchen. Vår första period mot Häljarp var också riktigt dålig annars har vi varit med i alla perioder och matcher. På lördag hoppas vi att Petra gör debut för oss och nästa helg förhoppningsvis Michaela. Dessutom har vi ett antal F 16-tjejer som stormar fram och är beredda att hoppa in närsomhelst så det kan bli en riktigt rolig vår.

En annan som verkligen går mot en ny vår är vår comebackande stjärna Julia Sfaiter Efter två av pluggande i Småland och tre månader i lumpen har hon nyligen börjat träna för fullt med laget. Otroligt nog har det inte märkts att hon tillbringat veckorna i tält i stället för på träningarna. Fysen har hon iof fått så det räcker misstänker jag.


Hur känns det att äntligen kunna vara med och träna efter äventyret i skogen?
Det känns jätteroligt! Skönt att få vara en del av laget och sammanhållningen igen.

Jag tycker du har växt enormt som människa sedan du spelade med oss för två år sedan. Du är verkligen en pådrivare och har blivit mycket positivare. Har jag rätt?
Jag framstår förmodligen som gladare och positivare då jag har hittat glädjen i innebandyn igen. Jag trivs mycket bättre med det aktuella laget jämfört med för två år sedan, vilket självklart är en bidragande faktor till min inställning.

När är det dags att ta nästa steg och visa att du är lika bra offensivt som i egen zon?
Jadu, lite mer träning och bättre självförtroende så ska jag nog våga ta det steget snart!

Hur laddar du upp för en lördagsmatch hemma mot Burlöv?
Vi i laget ska samlas innan och äta lunch tillsammans. Det brukar vi göra innan matcherna så man kan snacka av sig lite om allt möjligt innan fokuseringen på matchen börjar.

Vem kommer att visa vägen på lördag, förutom du?
Jag tror att vår kära lag-mamma Cattis kommer köra gasen i botten på lördag!

Vem tycker du har imponerat mest än så länge i vårt lag?
Jag måste säga Emmy och Emilia då de imponerar på olika sätt. Emmy för att hon har utvecklats så mycket sedan jag var med. Hon har blivit en grymt duktig spelare, både tekniskt och avslutningsmässigt. Emilia för att hon har vågat ta för sig i den här serien som ny tjej från u-laget och även hon har utvecklats mycket på kort tid, henne bör man se upp för.

Hur slutar matchen?
10-2

/MG



Inga kommentarer: