torsdag 12 december 2013

Kävlinge nästa!

Jag passar på att skriva lite eftersom jag missar min andra träning i rad denna veckan eftersom jag legat däckad sedan i söndags kväll. Provade att jobba lite igår och sedan var jag och Simon och tittade på Åstorp-Södra Dal i DM. Satt och snörvlade på läktaren under den spännande matchen som fick avgöras i sudden. Blev väldigt besviken på Södra Dal som mycket väl kunde förlorat matchen. Kanske var det så att Åstorp gjorde motståndarna dåliga. I vilket fall så är det en fröjd att se Amanda Pommers backspel i Åstorp. Som hon dominerar planen och vinner i stort sätt varenda närkamp. Känns som lite slöseri att hon harvar i Div 2. Hon skulle nog kunna ta en plats i högsta divisionen om hon ville. Södra Dal vann matchen på en spelvändning i spel 4 mot 5 och Åstorp fick även dom känna på hur det känns att förlora en tight match.
För vår del så hade vi spelledigt förra helgen eftersom Lugi spelade SM-kval med sina F 16-tjejer.
Vi har därför mött alla lag utom just Lugi när serien börjar om igen. Känns som det gått ruskigt fort.
Senast vi mötte Kävlinge var i premiären och matchen slutade 6-6. Tror inte Kävlinge var speciellt nöjda med den matchen och inte vi heller som tappade 6-5 med 19 sekunder kvar. Helt klart måste vi upp några nivåer mot senaste matchen om vi ska kunna ta några poäng mot ett hemmalag som började serien lite trevande men som nu verkar ha hittat formen.

En som äntligen får göra sin FCH-debut är Michaela och därför ska vi höra hur läget är med henne:

Äntligen dags för debut. Hur känns det?
Det känns förbaskat kul att få stå på rätt sida sargen igen.

Anar att det varit extremt jobbigt att se matcherna från bänken. Hur har tankarna gått under hösten?
Hösten som redan är tråkig i sig har varit riktigt tung och oerhört påfrestande. Har frågat mig själv många gånger om det varit mödan värt men att se tjejerna spela helt fantastisk och rolig innebandy har hållit mig brinnande!

Hur kändes det att se FCH möta Burlöv nu senast?
Matchen i sig var dock inte speciellt händelserik. Hade hoppats på fler mål från våra Zlatanister då målskillnaden talade för oss.

Hur är formen?
Formen är "under construction". Är ganska nöjd med vad jag hittills tagit igen efter att ha missat en hel sommarträning. Bättre ska den bli!

Har du kommit in i laget fast du bara fått lov att träna?
Med handen på hjärtat så har jag aldrig träffat dess like av damer! Alla sätter verkligen sin prägel på laget och sammanhållningen är att be för. Känner verkligen att jag blivit varmt välkomnad av tjejerna.

Vem känns het inför matchen mot Kävlinge?
Denice vart ganska het på gröten i måndags! Tror nog absolut att Kävlinge får det tufft mot henne i helgen. Hon verkar laddad!

Lycka till, det ska bli gott att ha med dig i laget på allvar.
Tack Månne-boy!

Inga kommentarer: