söndag 18 december 2011

10:e raka bäddar för en skön jul!

Sista seriematchen innan julvilan och laget fortsätter att imponera.
Det blev inget skönspel mot ett hårt jobbande Förslöv som verkligen gav allt i varje närkamp. Vi mötte ett mycket bättre lag än det Förslöv vi spelade mot i premiären. Vi fick slita hårt i framför allt den andra perioden när vi ställde till det för oss med mycket utvisningar och även en straff emot oss. Mia visade sin klass o målet när det som bäst behövdes och i den 3:e perioden var det hur lugnt som helst.
Lite notiser:
Corre gjorde sitt första mål för säsongen på ett riktigt snyggt intränat uppspel från Gotte.
Även Gedda gjorde sitt första mål efter ett riktigt snyggt skott.
Vi har nu hela 15 olika spelare som gjort mål i serien, imponerande.
Steffi leder poängligan i serien men är även 2:a i utvisningsligan!!!!
Vi släppte in ett mål i boxplay och det händer inte så ofta. I Box play har vi på 10 matcher släppt in 2 mål men gjort 3 framåt. Vem sa att det inte lönade sig att sitta utvisad?

Bäst idag tillsammans med Mia var Johanna som ser ut att trivas som center efter några matcher längre ner i banan.
Härligt att vi lyckades med vår målsättning för dom 3 sista matcherna innan jul, nämligen 9 poäng.
Nu är risken att jag o Tony åker på att fixa en fest som vi råkade lova i ett svagt ögonblick.
Tror vi kan leva med det med det här härliga gänget.
På torsdag kommer dock tjejerna få känna på hur det är att förlora när dom ska möta mitt o Tonys all star lag. Tror det är bra för dom att komma ner på jorden igen. Mitt tips inför torsdag är 10-2 till oss och Malena avslutar med ett mål i tom kasse framspelad av Dala!!!
/Måns

http://www.innebandy.se/Templates/IDA/MatchInfo.aspx?PageID=&MatchID=638082

3 kommentarer:

pålle sa...

dram on sahara....=)
jag e deras nya tränare nu så ni skall nog passa er!!!!

pålle sa...

dream on mena jag

Mia sa...

Till och med jag lyckades ju få ett poäng idag och tog mig in i poängligan! Woohoo!