torsdag 1 december 2011

Lurig bortamatch väntar

Fredagskvällen bjuder på match i T4 sporthall mot Röke.
Vi möter ett lag som jag sett vi två tillfällen. Mot Åby borta i premiären visade laget upp
en oerhört stabil defensiv. Detta tillsammans med sylvassa kontringar gjorde att laget vann helt
rättvist mot det favorittyngda hemmalaget. Borta mot Åstorp var det ett helt annat Röke som
inte var i närheten av den kvalité som dom visade mot Åby. Blir intressant att se vilket version av
Röke vi får se i morgon. Det kommer att bli en intressant drabbning där jag ser fram emot coachmatchen
mot min vän Peter Hagelin i Röke. Peter har en räv bakom varje öra och har säkert tänkt ut någon
lämplig taktik att möta oss med. Brukar ju i och för sig krossa honom i golf allt som oftast så hoppas att den sviten håller i sig. (eller var det tvärtom???)
Vår egen form är helt klart på uppåtgående och vi visade upp ett stabilt spel senast och jag är övertygad
om att vi kommer att tända till rejält i morgon. Vi har spelat våra bästa matcher när vi mött lagen på den
övre halvan och det talar för en bra insats i morgon. Vi räknar med att alla utom Johanna, som har det tungt nu efter Chelseas alla förluster mot Liverpool, kommer att vara med på plan i morgon.
Vad är bättre än en utflykt till Hässleholm en fredagskväll?
Forza FCH / Måns

2 kommentarer:

Anonym sa...

Chelsea har på den senaste sju åren vunnit ligan tre gånger. När vann Liverpool ligan sist? År 89/90 va? Då väl typ bara Johanna i laget född... men visst, vinsten i ligacupen måste ha smakat. Det kan jag förstå ;)

/Daniel

Måns sa...

Förstår att du är deppig Daniel men det ska du inte vara för att Chelsea förlorar 2 hemmamatcher på en vecka mot Liverpool är helt normalt om man ser till vunna titlar totalt:

19 Manchester United
18 Liverpool
13 Arsenal
9 Everton
7 Aston Villa
6 Sunderland
4 Chelsea

Dessutom tror jag du gladde Cattis som kanske känner sig yngre än Johanna men som nog inte är det.....