fredag 18 januari 2013

Tårta!

Kommer från kansliet där avgående klubbchef Stjernkvist bjöd på princesstårta. Det fanns lite kvar till mig trots att Linus och Kevin redan var på plats. Dom behöver ju i och för sig äta upp sig inför matchen i Jönköping på söndag.
Jag har haft äran att jobba ihop med Glenn i tolv år. Jag var med och anställde honom som tränare när laget precis gått upp i högsta serien våren 2001. Eftersom jag satt i styrelsen och var ansvarig för herrsektionen på den tiden så hade vi en väldigt nära relation, framförallt när det gällde att värva spelare till laget. Vissa dagar pratade vi säkert i telefon 5-6 gånger. 3 säsonger som tränare blev det nästan. Det absolut tyngsta jag har varit med om inom innebandyn var när jag var med och sa upp honom som tränare i slutet på säsong tre. Laget klarade sig till slut kvar via kval och det var väl inte riktigt vad vi tänkt oss innan säsongen startade. Själv blev jag helt plötsligt någon form av kordinator som skötte allt runt laget. Boka resor, hotel, mat, spelschemat i kvalet osv. Vidar Jonsson tog över ett väldigt orutinerat lag säsongen efter. Jag föreslog för styrelsen att Glenn borde passa som sportchef och ganska snart blev han anställd igen i den rollen. Själv fortsatte jag att boka resor, mat och hotel och hade under denna tiden en hel del kontakt med Glenn. Måste erkänna att det känns väldigt konstigt att han idag slutar i föreningen. Det är genom honom jag har fått information om det som hänt i klubben efter jag lämnade styrelsen för ett antal år sedan. Blir lite orolig när eldsjälar lämnar föreningen. När det går bra för ett lag är det många som vill vara med och synas men när det går tungt, det är då dessa personer som brinner för föreningen är så viktiga. Vi har väl inte alltid varit överrens om allting men vi har haft respekt för varandra och löst det mesta tillsammans.
Lycka till vad du än bestämmer dig för att göra framöver.

I morgon lördag kl 16,00 intar vi Helsingborgs Arenas stora fina hall. Vi har tidigare bara spelat i B-hallen så att få spela i den riktiga hallen känns häftigt. Landskrona kommer på besök och det brukar innebära mycker närkamper och intressanta derbymatcher. Vi har lite folk bortresta och några som varit lite hängiga i veckan. Att ha lagfest kostar men förhoppningsvis har Johanna ordnat så att hela herrlaget kommer och stöttar???


1 kommentar:

Nordhöj sa...

Härligt skrivet Måns.. Fch utan Glenn känns inte lika bra,de känns tomt