måndag 1 september 2014

Alva vill framåt!

För en tränare är det härligt med spelare som alltid tränar, verkligen kämpar för att bli bättre och lyssnar och tar åt sig av tips från coachen. Alva passar in på alla dessa sakerna och visade i Prag att hon tagit stora kliv sedan förra säsongen. Alltid bland dom första i löparspåret är ett bevis på att hon vill utvecklas. Hon kommer att få ett stort ansvar i F 16 och kommer säkert att synas i Damtvåan om hon fortsätter att köra på. 

Hur känns det att tillhöra damtruppen? Det känns jättebra! Man utvecklas enormt mycket genom att spela med alla duktiga spelare och bra coachning så jag är glad att vi har fått denna chansen! 

Är det stor skillnad mot förra säsongen? Ja det är stor skillnad! Allt har vridits upp några snäpp, både när det gäller spelmässigt och engagemang. Alla som spelar brinner verkligen för innebandyn och ger alltid 100% och vi yngre som kommit in nu har lärt oss mycket under denna korta perioden. Vi vet nu vad som krävs av oss och alla är villiga att lägga det arbetet. 

Du fick mycket speltid i Prag och skötte det utmärkt, kändes det bra? 
Det var väldigt roligt att få så mycket speltid som jag fick. Jag blev glad bara av att få följa med så att få spela så mycket och få det förtroendet var en bonus! 

Nu kommer du att vara en av nyckelspelarna i F 16. Känner du att du tagit ett kliv sedan förra säsongen? 
Jag känner själv att jag har tagit några kliv sedan förra året! Jag har utvecklats som spelare och som lagkamratkamrat. Tidigare har jag varit ganska tyst och bara gjort min grej, men nu inser jag hur viktigt det är att ta plats och göra sin röst hörd. Så jag har börjat prata mycket och pusha alla. Jag vill alltid göra mitt bästa och ser andra att man ger 100% så smittas det av. Alla är så grymt duktiga så jag känner att detta kan bli en rolig säsong! 

Snart dags för USM, hur tror du det går där? 
Jag tror att vi har goda chanser att gå långt. Som jag sa innan så har alla utvecklats väldigt mycket både individuellt och även vi som ett lag. Vi spelade jättebra mot häljarp och alla kämpade in i slutsekunderna vilket var roligt att se. Tar vi in saker från den matchen och har viljan så kan vi gå så hur långt vi vill. 

Vad tror du om denna säsongen och om vårt lag? 
Den här säsongen kan bli väldigt rolig! Jag tror vi kan gå långt både i division 2 och f16 serien! Laget är väldigt bra, många väldigt duktiga spelare och härliga personligheter. Och jag tror att detta kan bli en bra säsong både spelmässigt och utanför planen! Än så länge ser det lovande ut.

Inga kommentarer: