lördag 22 november 2014

Dreamteam

Innebandyfri lördag hör till ovanligheterna. Tur att det är FCH-Storvreta i morgon kväll. I första periodpausen blir det veteranmatch och jag ska försöka döma mina jämnåriga kamrater i ett hett derby mellan Ramlösa och Högaborg som en gång i tiden var bittra rivaler men som sedan gick ihop och bildade FC Helsingborg. Har spelat med många av lirarna så det ska bli roligt. 
Vad gör man annars en nästan innebandyfri helg? Jo jag blev så inspirerad av att tre före detta FCH profiler möts i morgon i en Div 1-match i Göteborg att jag började fundera ut ett dreamteam av spelare jag tränat. Mitt lag får bara innehålla spelare som inte längre spelar kvar hos oss och det innebär att ingen av våra nuvarande spelare var aktuella. Det har verkligen passerat en hel massa sköna profiler och härliga människor under mina säsonger i klubben.
Här kommer mitt lag som egentligen består av 5 offensiva spelare men jag är övertygad om att vi klarat av defensiven ändå.

Målvakt. Mia Karlsson. Trygg sista utpost med ett humör som kunde skrämma slag på sina medspelare när hon styrde sitt försvar. En gigant när vi sopade hem Div 3 med segrar i alla matcherna.

Back. Maddis Zand. En fantastisk spelare som kan spela överallt. Blir back här men dominerar i Göteborgs lag i ettan som center och leder den interna poängligan. Grym straffskytt och en väldigt fin människa. Jag insåg inte riktigt hela hennes register när hon var här och använde henne helt fel men ser nu vilken grym lirare hon är.

Back. Stephanie Petersson. Vi var väl inte alltid helt överrens om saker och ting och hade en hel del duster men en Steffi på gott humör var en oerhörd tillgång. Avgjorde massor av matcher och muntrade upp stämningen på några Gothia-äventyr. Spelar inte back numera men klarar det galant.

Center. Johanna Andersson. Den perfekta lagkaptenen som aldrig gnäller utan bara kör rakt på mål och älskar dom fysiska matcherna. Grym vinnarskalle som jag gillade att spela mot på träningarna. Glömmer aldrig hennes comeback efter att hon fött Stella. Johanna kommer in en bit in i andra perioden och gör mål första gången hon rörde bollen, världsklass. Spelar numera i Gantofta, slöseri med talang och inte kan hon klippa bort mina gråa hår heller😄.

Forward. Emmy Nilsson. Har aldrig varit med om en tjej som brinner så mycket för innebandyn. Missade i snitt 2 träningar per säsong och ville verkligen bli bättre. Går alltid rakt på mål och älskar att göra mål. Kunde missa 20 skott men slutar aldrig att skjuta och därför gör hon oxå mycket mål, jag gillar den inställningen. Är verkligen värd chansen att i spela Div 1.

Forward. Denice Darcy. Har spelat i FCH med Carro sen hon var väldigt ung. Har ett oerhört gott hjärta och väldigt mån om att alla ska må bra. En duracellkanin på planen och med ett skott i steget som håller SSL-klass. Har nog aldrig hört någon säga något negativt om henne. Var korsbandskadad när jag tog över damlaget och hon missade hela säsongen. I första träningsmatchen året efter borta mot Landskrona gjorde hon 5 mål, wow.

Gemensamt för alla sex är att dom var med när vi vann trean utan att tappa en enda poäng. Som jag sagt tidigare så hade det varit ett oerhört tränarfiasko om vi inte vunnit serien med det laget. Förutom dessa lirare hade vi t,ex Agge, Alex, Gotte, Carro, Frida, Amanda, Felle och en massa andra personligheter. Vår tuffaste uppgift den säsongen var att få alla att dra åt samma håll och det var inte det lättaste. Vi fick bryta en intermatch som höll på att spåra ut p,g,a alla vinnarskallar i laget. Desto trevligare när det var riktig match och alla var i samma lag😄.




1 kommentar:

#stillnr11 sa...

Tack för den smickrande bilden!! Hahah. Kör hårt ikväll!!!!