onsdag 2 november 2011

INTERVJU MED LAGETS KAPTEN


Ja här tar jag mig en stund med lagets kapten Caroline " carro" Holmgren!!!!

4 matcher spelade o 4 vinster hur känns det?

 Det känns riktigt bra. Eftersom vi inte har haft någon aning om hur lagen är i division 3 har vi haft svårt för att sätta ett mål för säsongen. Vi bestämde oss för ett månadsmål istället och laget var överens om att vi skulle plocka poäng i varje match. Sen att det blev fullpott i varje match var inget vi blev direkt ledsna över.

Vad tror du om laget denna säsongen?

 Vi har ett väldigt bra lag. Från bra målvakter, till bra backar till bra anfallare. Vi har också en stod bredd i laget. Vi har några som är sjukt bra på att skjuta, några som är fysiskt hårda, några som är fenomenala passningsspelare och en hel del snabba & kvicka spelare som är farliga i kontringar. Allt som behövs i ett vinnande lag.

VAd har du för roll i laget?

 Som lagkapten får man alltid en lite större roll än vad man haft tidigare. Jag försöker driva på tjejerna i laget, ta tag i uppvärmningar eller ta tag i andra uppgifter så som att styra upp frislagsvarianter etc. Jag försöker även vara ett stöd för spelare som känner sig nere, haft en dålig träning eller något annat.

Vad är er styrka samt er svaghet?

 Ett av lagets styrkor är som jag nämnde tidigare, att vi har många olika sorters spelare, vi har ett bra bolltempo och en god vinnarinstinkt i laget. Sen har vi självklart svagheter också, men det är inget jag berättar om, det får motståndarna själva lista ut.

Vad tror du om er placering i år?

 Efter att ha vunnit 4 av 4 matcher och klarat av vårt månadsmål kom vi i måndags överens om att topp 2 är det enda som gäller.

Ni slog ihop med reservlaget redan förra säsongen, men spelar bara med 1 lag i år , hur tror du det kommer funka med så mycket folk?

 Vi är väldigt mycket folk i laget nu, vilket är oerhört kul. Vi är 3 femmor på träningarna + 2 målvakter. När man är så mycket folk i ett lag behöver man ta vara på träningarna och visa att man vill spela, då konkurrensen är så hård. Jag ser det bara som en positiv fördel att vi är så många som vi är.

Vem vinner skytteligan i år?

 Svår fråga. Vi har många farliga målskyttar i laget, men just nu känns det som Fridha, som panga in 3 mål på 10 minuter mot Åstorp i fredags!

Vem får sitta i utvisningbåset mest?

 Jag tror att Agge och Alex kommer få slåss om den platsen. Dock har Agge lugnat ner sig rejält om man jämför med förra säsongen.

Du var borta en del förra säsongen, sen kom tillbaka..saknade du innebandyn?

 Ja, jag saknade innebandyn och kom tillbaks strax innan jul igen då FCH’s damlag fick ett nytt tränarpar - Måns & Tony. Nu tycker jag innebandyn är kul igen och har inga som helst planer på att sluta.

Imorgon är det en tuff match mor Åby på hemmaplan, hur tror du det slutar?

 Om alla i laget är minst lika taggade som vi var mot Åstorp i fredags får Åby det svårt. Jag tror dock att vi drar det längsta strået och vinner med 6-4.

Beskriv laget med 4 ord!!!

 Glädje, gemenskap, kärlek & fitta (haha, internt .. var bara tvungen)

Jag tackar Carro för denna underbara intervju....o önskar henne lycka till!

# PÅLLE

Inga kommentarer: