tisdag 12 juni 2012

Rädd för åska?

Har aldrig varit rädd för åska, tills igår. Vi var på Downtown Disney på kvällen och det var 31 grader varmt i Orlando. Vi såg att det kom mörka moln från alla håll och bestämde oss för att gå till bilen och köra hem. Väl på väg hem började det blixtra rejält. Svårt att beskriva om man inte upplevt riktigt åskväder nära ekvatorn. Har upplevt det några gånger och körde lugnt vidare. Regnet började så smått och ökade hela tiden. Efter ett tag körde vi nog i 20 kilometer i timmen eftersom jag knappt såg vägen. Helt plötsligt slår blixten ner i en stolpe precis bredvid oss. Vi är tvingade att stanna en stund eftersom det regnar kopiöst. Efter en stund kommer det en bil som jag kan köra efter väldigt, väldigt långsamt. Det var riktigt obehagligt när jag inte såg någonting alls nästan. Vi kom till slut hem och insåg att strömmen pajat i hela området. Jag och Tim satte oss på balkongen med var sin öl, det är ju mysigt med åska!!!!! Utan förvarning kom blixten och åskan exakt samtidigt. PANG och jag hoppade nog en halv meter upp i luften. Riktigt, riktigt läskigt var det och vi lämnade balkongen snabbare än kvickt.
Då ska ni veta att vi nästan blivit halvt dränkta dagen innan i Jacksonville när vi skulle ta vår båttaxi hem till hotellet och himlen öppnade sig helt.
Idag har dock solen varit framme hela dagen fast vi varit inne och sett Sverige, inte så kul va?
Kommer att återkomma i morgon med en tävling för er i laget, må väl så länge.

Inga kommentarer: