fredag 19 juli 2013

Nyförvärv 2

En ny målvakt stod överst på listan när det gäller nya spelare. Efter Mias pensionering och flytt till dom mörka skogarna känns det bra att det är klart. Mia har varit en oerhört viktig pjäs många år men nu får vi klara oss utan henne. Vi får väl se när suget kommer tillbaka och om hon inser vad hon går miste om.
Efter många resor Sverige runt så hittade vi vår målvakt i Habo, norr om Jönköping vid Vättern. Simon har skött bilkörningen riktigt bra i sin dyra BMW och jag har mest druckit kaffe på våra scoutingresor. Är övertygad om att detta blir bra och Ida kommer att få bekänna färg i Prag där det förhoppningsvis blir en hel del matcher.
Som många andra i laget är hon på semester och har varit svår att få tag i men nu har hon äntligen tagit sig tid att svara på några frågor.

Vem är Ida Bäckman?

Jag är 24 år och kommer från Stockholm. Har bott 3 år i Jönköping där jag pluggade ljusdesign. I Jönköping blev jag kär i en skåning så numera bor jag i Helsingborg!

Tidigare klubbar?

Min moderklubb är Täby IS men där spelade jag bara i ett år. Sen blev det Vallentuna IBK i 5 år innan jag flyttade till Jönköping och spelade med Fagerhult Habo IBK i 3 år.

Hur känns det att bli Skåning och tillhöra FCH?

Det känns bra faktiskt! Har bara bott här i 1,5 månad men jag trivs bra i stan och har fått ett bra intryck av klubben.

Du har visat härlig inställning på träningarna, har du stark vilja?

Ja det har jag nog, haha!

Du är AIK-are och kommer att få stå ut med både HIF-are och en dryg Djurgårdare (Agge) Hur ska det gå?

Det ska nog gå bra. De andra får heja på vad dom vill, men i mitt hjärta finns bara AIK.

Din styrka som målvakt?

Mentala styrkan, helt klart!


Inga kommentarer: