måndag 15 juli 2013

Nyförvärv 1

Dags att presentera nyförvärv 1 som egentligen är nyförvärv 2. Hade tänkt att börja med Ida men hon dissar mig rejält, troligen för att HIF ligger före AIK i tabellen😃. 
Sofi Persson kommer att tillföra energi till laget och offensiv kraft.
Just nu är hon hemma i Norrköping men kommer snart tillbaka till härliga Helsingborg. 

Hur känns det att tillhöra FCH?

Det känns jättebra, ska bli kul att köra igång igen och det verkar va ett bra gäng.

Berätta lite om dig själv.

Jag flyttade ner till Helsingborg för att plugga för ett år sen, men bestämde mig för att ta ett uppehåll från innebandyn efter att man spelat sen man var 14 år. Men nu känner jag att suget är tillbaka och att jag kan kombinera det med skolan och extrajobb.  

Tidigare klubbar?

Min moderklubb är BK Vingen och efter det har jag spelat i KFUM Norrköping och nu senast i IBF Linköping, båda i div. 2.  

Styrka på planen?

Min styrka på planen anser jag vara  att jag alltid gjort mycket mål, har alltid spelat forward och gillar att ligga däruppe och fiska 😊 brukar säga att jag är rätt så snabb oxå, men nu börjar man ju bli gammal och trött i kroppen! 

Hur går det med Skånskan?

Nu är jag ju bott i Skåne i ett år så jag förstår faktiskt det mesta av skånskan, det va värre i början, haha. Vi får väl se om jag kommer fatta nått ute på planen. 

När är du tillbaka i Helsingborg igen

Jag är tillbaka i Helsingborg i slutet på juli, så då är jag redo att köra igen med laget!



Inga kommentarer: