måndag 8 juli 2013

FCHs nye tränare!


Idag har jag myglat från träningen för att se HIF mot Göteborg. Har haft gott samvete eftersom jag förra säsongen hade en närvaro på 97 procent, klar etta med det faktiskt. Fick lite pikar om det men ligger man på blygsamma 85 procent så ska man ligga lågt Agge😄. 

Det är dags att träffa vår nya huvudtränare Simon Pettersson:

Hur känns det att vara FCH-are?

Det känns hur bra som helst. Det är min stads lag och det var den mest spännande väg som öppnade sig när en annan tog slut. Allt har precis börjat så det kommer nog att etsa sig ännu mera snart. Väldigt goa människor överallt. 

Berätta lite om dig själv:

Jag är 37 år och älskar det mesta med innebandy. Det har funnits där hela livet och man har kanske spelat sina sista matcher snart och tränarbiten har alltid lockat så nu trivs jag. 
Så länge sambo och barn gör timmen upp så ska jag ta detta så långt jag kan och bara njuta av den roligaste syssla som finns. 

Du har varit en del av Åstorps framgångsrika damlag. Nu blir du huvudtränare   Hur känns det och vad blir den största skillnaden?

Det känns riktigt bra, det är detta jag vill hålla på med. 
Jag märker många likheter men det är olika identitet i klubbarna. FCH har tagit resan upp och gjort den första rundan i div 2. Nu finns det inga frågor om skillnaderna för det här laget längre så en viss målmedvetenhet bland tjejerna tycker jag märks tydligt och det är en vass trupp på väg. 

Den största skillnaden som huvudtränare blir ju ansvaret. Det blir inspirerande då jag känner att det håller så bra klass - i och kring laget. Fick med mig Måns från start, som varit med om det mesta och det ska bli spännande och se vad vi kan göra tillsammans med laget.
 
Hur tycker du att sommarträningarna sett ut?

För att vara så tidigt så är jag imponerad. Träningskapaciteten är på en hög nivå, precis som lagandan.

Jag kommer ihåg dig som en ganska ful back med mycket attityd på planen, stämmer det?

Det kan vara ett grumligt minne. Man har inte många minuter på botbänken, men det är klart att man har använt de trix man hade och vinna var målet för nästintill allt. Kände jag att jag höll rent i våran egna zon så var jag ju en rätt glad kille vill jag minnas..........

Kommer det att märkas någon skillnad på spelet när du är chef?

Det kommer det säkert att göra. Behöver ju lära känna gruppen bättre, inte minst på innebandyplanen, men sen har jag en övertygelse om en vassare innebandy med många involverade. 
Det jag har sett av laget undet ett par säsonger ser mycket spännande ut att få jobba med. 

Några andra tankar eller synpunkter på framtiden?

Med allt på plats så känns det som om det kan bli en riktigt spännande serie med många profiler. Det ser ut att bli många matcher i matchen under säsongen vilket ska bli hur kul som helst.

Vi tackar för pratstunden och ser fram mot nästa intervju med vår nya målvakt.
/MG


Inga kommentarer: