torsdag 25 juli 2013

Nyförvärv 3

Dags att presentera nyförvärv nr 3. 
Martina Torndahl har visat skön inställning i löparspåret och idag har hon även hunnit med sin första innebandyträning med laget.

Vem är Martina?

Jag fyller 28 år i höst och är nyinflyttad i Helsingborg, eller Viken närmare bestämt. Uppvuxen i Jönköping därefter flytt till Göteborg för att plugga till designingenjör. Pga min sambos plugg/jobb har vi lämnat Götet. Det blev ett stopp i de småländska skogarna (Växjö) innan vi hamnade i Skåne.
Förutom innebandy gillar jag de flesta sporter och friluftsliv. Spenderar mycket av min fritid tillsammans med hunden i skogen.

Vilka klubbar har du spelat i?

JIK (Jönköping), Burås IK (Göteborg) och VUGI (Växjö).

Vilken spelartyp är du?

Offensiv center/forward. Jag gillar att ligga högt upp på planen och lägga de avgörande passningarna.
 
Styrka på planen?

Min styrka är nog passningsspelet och att kunna läsa spelet bra. Dessutom brukar jag kunna få in en del bollar trots mitt kassa skott 😊 

Du har varit flitig på sommarträningen, hur känns det med laget så här långt.

Det känns bra! Verkar vara ett gött gäng och träningarna har varit mycket bra och givande. Tummen upp!

Ska det bli skönt att komma in i hallarna igen och slippa Pålsö skog?

Jag gillar ju som sagt skogen så jag är gärna kvar i Pålsjö 😊 Men det ska självklart bli kul att spela innebandy!


Inga kommentarer: