söndag 8 juni 2014

Husägare?

Tillbaka i Sverige igen halvt förvirrad med 9 timmars tidsomställning. Den som passat vårt hus när vi varit borta är självklart värd att bli veckans profil här. 
Agge har en grym säsong bakom sig, utan tvekan hennes bästa i karriären. Med sitt stora FCH-hjärta har hon dominerat banan match efter match. Härligt trygg med bollen och med speed och spelsinne och numera även en härlig ledare på och utanför planen. Dessutom bara 4 utvisningsminuter på hela säsongen, det brukade hon ha i varje match när jag tog över laget för ett antal år sedan. Skönt att något av det jag tjatat om har nått fram😃. 

Hur är läget som nybliven husägare?
Husägare?! :D Fick jag huset av er?! Trodde bara jag skulle ta in post och se till att ingen oinbjuden kom in.. ;) 

Du som är så pedant. Klarar du att se gräset och ogräset växa utan att få panik?
Ja där har jag inga problem, därför du får börja med att klippa de första du gör när ni kommer hem. :D Inomhus däremot är de jobbigare om något ligger fel eller inte är i sin ordning. 

Du missade någon match förra säsonge pga någon fjantig tatuering. Kan du se till att tatuera dig på sommaren i stället när vi inte spelar matcher?
Jag kan faktiskt inte hjälpa ni flyttar runt på våra matcher. Hade vi följt de första schemat så hade jag inte missat den!! Men kan garantera att de inte kommer hända igen. ;) 

Du tillhör numera en av dom mest rutinerade, hur känns det när det numera dyker upp unga talanger på löpande band?
Nja, rutinerad o rutinerad... Jag är bland de äldsta, om inte äldst t.om. Så får göra mitt bästa för att de yngre ska känna sig välkomna och känna en trygghet tsm med oss.  

Kommer du att försöka hänga med mig i löparspåret i sommar eller är du chanslös?
Jag är helt klart CHANSLÖS!!! Tänker inte ens försöka!! (Fegis, har hört att det är Julia o Oliwia som ser farligast ut hittills )

Vem tror du kliver fram och slår igenom till hösten?
Svår fråga! Vi har många nya, duktiga och intressanta tjejer med oss inför nästa säsong. Så tror de kommer vara fler som kliver fram och visar att de är värda en plats.


Inga kommentarer: