söndag 15 juni 2014

Sommar på gång!

En skön söndag i solen kommer säkert att avslutas med lite fotboll på Tvn ikväll. Arbetet med truppen håller på för fullt. Möte igår på stan och det lär bli några till i veckan som kommer. Känns alltid extra bra när det är spelaren som bjuder på fikan, mer sånt. Vi har några hål på backsidan som förhoppningsvis fylls upp snart och då känns truppen väldigt spännande. 
Undrar hur det gått för Ida förresten? 28 mil på cykel var det väl runt Vättern igår. Måste göra rejält ont i häcken idag. 
En tjej som är spännande är Alva som precis som så många andra debuterade i div 2 i sista matchen i våras.

Hur går det på sommarträningen? Har Simpa kört hårt med er?
Sommarträningarna går bra. Det är alltid jobbigt dom första gångerna men det blir lättare ju längre tiden går och ju mer man tränar. Han kör hårt men det är precis vad jag behöver iallafall 😃

Hur funkar det att träna ihop med dom äldre tjejerna?
Det funkar väldigt bra. Det är lite skillnad om man jämför med hur vi tränade innan. Dom äldre peppar mycket och är väldigt snälla så det är bara kul!

Du fick oxå göra debut i sista seriematchen, hur var det?
Ja det fick jag. Jag var ganska nervös innan för man vill prestera bra första matchen, men det försvann när matchen började. Motståndet var tuffare än i vår f16 och dam u serie men det var en rolig utmaning. Det var kul att få spela med alla erfarna damlags spelare.

Hur är känslan inför nästa säsong?
Känslan är positiv. Det känns bra att få träna med damlaget så man vet att träningarna kommer att vara ordentliga och att vi är många där. Sedan ska det bli roligt att spela sista året i en f16 serie, i vår egen ålder där jag tror att vi har stora chanser att komma på en bra placering i tabellen. Och att kanske få spela till sig en chans att vara med i några division två matcher känns också bra.

Du verkar ganska lugn som person och spelare, stämmer det?
Jag är en väldigt lugn person och spelare men jag kan ändå ha humör ibland. Om det skulle vara någon plats där jag visar annat så är det just på planen. Jag kan vara lite blyg i början innan jag har lärt känna alla och då uppfattas jag som väldigt lugn. 

Vem tror du kliver fram och tar för sig lite extra på planen nästa säsong?
Alla spelare är väldigt duktiga så jag tror att det kommer bli en bra kamp om vem som tar för sig lite extra. Vi är många som kämpar väldigt hårt och vill göra ett så bra jobb på plan som möjligt. Så jag tror att det kommer bli jämnt. 






Inga kommentarer: