tisdag 3 juni 2014

Årets spelare!

Oliwia Skog blev nyligen utsedd till årets flickspelare i FCH. Snart 16 år gammal tillhör hon generationen som ska se till att damlaget uppnår framgångar i många år framöver. Träningsvillig och skönt trygg med bollen gör att hon kan spela på dom flesta positionerna i laget. Hon passade även på att göra sitt första mål i damtvåan i säsongens sista match.

Du blev årets ungdomsspelare, måste varit en häftig känsla?
Ja absolut! Kul att andra lägger märke till en! 

Du fick göra några Div 2 matcher i våras, hur var det?
Det var super kul! Stor skillnad på div 2 och f16. Högre tempo och hårdare motstånd men det är bara kul! 

Var trivs du bäst? Back, forward eller center?
Forward helt klart! Det är där jag trivs bäst! 

Vad tror du om nästa säsong när vi numera är en stor trupp?
Jag har höga förväntningar på nästa säsong! Jag tror det kommer bli super bra, fast de stora åldersskillnaderna känns det som vi är en härlig trupp tillsammans! 

Vem av dom yngre förutom du kommer att slå igenom till hösten?
Vi är många tjejer som kämpar på och tycker innebandy är det bästa som finns! 

Din mamma verkar vara härligt engagerad. Måste vara skönt med ett sådant stöd?
Absolut! Skjutsar hit och dit och är alltid där och stöttar en! 

Du blev hyfsat bortlurad i bilen till en bortamatch förra säsongen. Jag och några till funderar på att ge igen ordentligt till den skyldige. Kan jag räkna med dig?
Ja shit ja! Absolut räkna med mig

Inga kommentarer: