lördag 31 maj 2014

Amanda kämpar på!

Att stå ut med mig som tränare i 7 säsonger är imponerande. Amanda har faktiskt gjort det och för mig är det riktigt skoj att fått följa hennes utveckling. Från att ha varit lite bitter och negativ till en tjej som tar ansvar för laget, stöttar dom andra och går in och ger allt oavsett om hon får spela back eller forward. Tror hon fick en nytändning när Simpa kom in tog över rodret. Att se Amanda kicka fotboll i ringen är en höjdare och att höra hennes kommentarer är oslagbart. 

Hur är läget hemma i Sverige?
Det är bra här hemma, skönt med lite ledighet innan man åker ;) 

Hur går det på sommarträningarna?
Jo då, det går väl bra. Simpas ¨mjukstart¨ är allt annat än en mjukstart.. Tror han har kryddat lite extra detta året pga många nyförvärv, då han vill visa sig lite ¨häftig & mer seriös¨med träningarna haha.. Eller vad säger du coach? ;) '
(Stämmer nog😃)

Det går rykten om att du ska fly Sverige i sommar, stämmer det?
Det stämmer väldigt bra! Ska bli skönt att få komma bort ifrån Sverige ett tag och bara leva livet ett tag haha. Kommer lagom hem till prag, spritfet & nog sämst tränad tyvärr.. men men sånt man får ta igen då!

Myglar Carro som vanligt på träningarna och skyller på magen?
Haha, nu senast så var det faktiskt foten hon skyllde på... magen lär det alltid vara något fel på.

Kommer du att fortsätta bomba in mål i krysset till hösten?
Jadu, en jävligt bra fråga. Tycker faktiskt inte jag har gjort så många mål denna säsongen som har varit. Men jag hoppas på en nytändning efter grekland & prag om det nu blir så att jag är kvar i Sverige vilket är väldigt osäkert just nu.

Back eller forward, var trivs du bäst?
Gud vilken svår fråga! Jag trivs faktiskt väldigt bra på båda positionerna.. Efter att ha spelat mer back nu i slutet av denna säsongen som var, så har jag blivit mer bekväm med det än innan. Då jag total vägrade att spela back i början. Men nu kan jag tänka mig både back & forward!

Hur går det för Simpa nu när jag är på semester. Kommer han försent som vanligt och är allmänt förvirrad?
Det går väl rätt bra tycker jag hehe. Han har faktiskt varit i tid varje uteträning vi har haft hitintills, vilket är väldigt olikt simpa haha ;) Förvirrad kommer han alltid att vara..

Inga kommentarer: