onsdag 21 maj 2014

Petra på gång!

Efter en heldag med shopping och en hel del väntande utanför affärer sitter jag på Starbucks och njuter av livet medan Eva går igenom hela Forever 21 sortiment. Jag har faktiskt oxå fyndat en hel del, inte minst nya löparskor. Hoppas att det är några av dom nya tjejerna eller någon av dom yngre som kan visa lite klass i löparspåret i sommar. Sedan Felle lämnade har det varit lite för enkelt att springa ifrån dom andra, trots min höga ålder. 
En av dom nya är Petra som har en spännande bakgrund. Dags att lära känna henne lite bättre. 

Du kommer närmast från ett starkt Hjärnarp, vad hände där egentligen?
Hjärnarps damlag har lagt ner men vår fd tränare Niclas har tagit över Munka Ljungbys damlag.

Du har bland annat bott i Gnosjö och det låter inte så exotiskt. Berätta om din bakgrund. 
Ja, jag är adopterad från Indien och hamnade i Sverige och Gnosjö vid ca 2 års ålder. Har bott där hela min uppväxt, flyttade vid 16 års ålder till Båstad för att gå på gymnasiet på Apelrydsskolan. Efter tre år där flyttade jag hem och vickade inom skola. Bestämde mig för att studera till fritidspedagog så började på Kristianstad Högskola. Efter ca 1 1/2 år flyttade jag hem för att slippa höga studielån. Så jag gick färdigt lärarutbildningen i Jönköping. Sedan började jobba efter utb. Våren 2010 ringde en gammal gymnasiekompis och bad mig komma ner till Skåne för att spela innebandy, så jag tog tjänstledigt och hamnade i Landskrona.
Sen hittade jag kärleken här i 
Skåne och blev kvar. Idag bor jag i Hbg med min pojkvän.

Det känns som du kan trolla med bollen ibland. Har du tränat mycket teknik?
Jaha, tack! Nä jag har inte tränat extra på min teknik. Men när jag började spela vid 15 års ålder så tyckte jag att det var roligt att testa olika tricks.

Hur känns det att byta lag och att kunna gå eller cykla till träningar och matcher?
Det är klart att det känns bra att ha närmare till träningar och matcher, man sparar lite tid på det:)

Spelar du helst back eller forward?
När jag började för längesedan så var jag back. Men de senaste åren har jag varit center och nu på sistone forward. Alla positioner har sin charm, svårt att välja.

Du ska följa med till Prag fast det ligger helt fel i tiden för dig!
Jag börjar på nytt jobb måndagen den 11:e aug på en skola inne i stan och på torsdagen den 14:e aug fyller jag 30 år. Så det blir en härlig vecka:).

Vad förväntar du dig av nästa säsong?
Har haft problem till och från med ett knä sedan 2010, men har känts mycket bättre de senaste åren så hoppas på en skadefri och rolig säsong. Blir helt klart en nytändning när man nu skrivit på för FCH också:)!

Jag tackar för dom sköna svaren och väntar vidare utanför Forever 21☀️😬

Inga kommentarer: