söndag 18 maj 2014

Louise på väg söderut!

Vad gör man när man sitter i ett flygplan i 11,5h från Köpenhamn till Los Angeles? Givetvis fastnar tankarna i innebandyvärlden och då e det bra att ha sin nya IPhone 7 som man kan ringa från 10000 meters höjd😃. Passar på att ta en pratstund med vårt nyförvärv Louise som verkar ha en skön inställning. Har faktiskt aldrig träffat henne live utan bara pratat med henne i telefon tidigare. Hon verkar inte rädd för nya utmaningar i alla fall och det ska bli skoj att hon väljer att fortsätta sin karriär i Helsingborg.

Du har spelat innebandy i många år och flyttat längre och längre söderut, berätta lite. 

Ja jag har spelat innebandy sedan jag var liten och kunde inte släppa det trots ett långt uppehåll pga min knäskada. Flyttade ner till Varberg för snart två år sedan för att läsa till Event Manager och det var här nere jag började spela igen. Jag fastnade för FCH förra året så nu när jag skulle söka praktikplats till höstterminen var FCH ett självklart val då jag helst vill jobba med idrottsevenemang och brinner för innebandy. Nu när jag äntligen kommit igång med innebandyn själv igen så vill jag självklart fortsätta även nästa säsong, så det var även självklart att vilja spela med er!

Du har haft otur med skador till och från, hur känns det nu?
Ja jag har haft problem sedan jag var 14 med en knäskål som gärna hoppar ur led. Det ledde till slut till ett uppehåll på några år för operaton och lång rehab men jag kunde till slut börja spela igen och det funkade bra en hel säsong, tills för två veckor sedan då det gick ur led igen under en träning. Är igång med rehab hos en ny sjukgymnast nu och jag är säker på att det ska gå bra att komma igång och träna ordentligt under sommaren så jag är redo för en ny säsong!

Du ska praktisera hos FCH. Vad ska du göra?
Jag ska praktisera som eventkoordinator och jobba med deras matcharrangemang och även de cuper och andra projekt som kommer genomföras under min praktikperiod.

Att du följer med oss till Prag är perfekt för att komma in i laget direkt. Det var snabba bud när du bestämde dig för att spela i FCH och att följa med till Prag. Du verkar inte vara den blyga typen?

Nej jag har nog aldrig varit den blyga typen, haha! Jag är väldigt utåtriktad, tycker om att uppleva nya saker och tar gärna för mig och satsar på det jag vill göra. Det känns som en perfekt möjlighet att komma in i laget innan serien börjar, så det var ingen tvekan om att jag vill följa med till Prag!

Hur är känslan att flytta till Helsingborg?
Det får vi se när jag väl bor där, men förhoppningsvis blir det bättre än i Varberg, haha! Jag har alltid velat bo i en större stad och jag har bara upplevt och hört bra saker om Helsingborg, så jag tror det kommer bli jättebra! Det ska bli spännande att flytta till en stad som är väldigt annorlunda från min lilla hemstad Katrineholm.

När får vi se dig på plats i vår vackra stad. Gissar att det finns några som är sugna på att planera inkilning😃

Det är inte helt bestämt än, men det blir troligtvis en flytt precis innan eller efter Pragresan. Jag får dock den nya lägenheten i Helsingborg redan i juli, så det blir kanske en liten minisemester ner dit någon gång i sommar. Har även planer på att komma ner och hälsa på på någon träning nu i juni, så ni får nog se mig snart ändå!

Inga kommentarer: