tisdag 27 maj 2014

Gasellen!

Gårdagen bjöd på en riktig höjdare i Los Angeles med hockey när den är som bäst. Ska strax gå och äta frukost, tänk på att vi är 9 timmar efter här😃. 

Mycket Kenyaner eller Gaseller i bloggen nu så kör vidare på samma tema. 
Utan att veta säkert så är jag ganska övertygad om att vi har seriens snabbaste spelare i FCH. 
Nathalie kom in under våren och förtjänade speltid. Alltid på gott humör och när hon förstår hur bra hon är och jobbar hårt kommer hon att få fler chanser att spela A-lagsinnebandy. 

Hur är läget så här precis innan sommarlovet?
Läget är hur bra som helst! Gjorde mitt sista nationella prov förra veckan så nu har jag & min hjärna i princip tagit sommarlov.

Du är väldigt ny i innebandyn. Vad fick dig att börja spela?
Har bara spelat i 1 år & 3 månader så ja, ganska ny är jag väl. En kompis drog med mig på en innebandyträning men hon slutade dock 1 månad efter jag börjat. Jag tyckte innebandy verkade hur kul som helst så jag valde att fortsätta vilket jag är väldigt glad över.

Förra säsongen spelade du F 16, Dam U och några matcher i div 2. Är det stor skillnad mellan serierna?
Både ja & nej. Inte så jätte stor skillnad på F16 & Dam U men om man jämför med Div 2 så ja. Man möter större motstånd, allt går mycket snabbare osv. 

Du fick göra ditt första mål i damlaget mot Burlöv i sista seriematchen. Hur kändes det?
Det är klart att det alltid är kul att göra mål & det var såklart extra kul när det var i en div 2 match & extra extra kul när jag någon minut innan gjorde ett mål men då stod i målområdet vilket resulterade till att det första inte gälldes.

Hur är det att komma in och spela med gamla tanter som Amanda o Carro?
Haha, tanter & tanter.. Det har faktiskt varit hur kul som helst. Dom är mer erfarna & om man är osäker på något så hjälper dom gärna en osv.

Har du alltid varit lika snabb eller har du tränat extra?
Kan ju inte säga att jag tränat på det precis men antar att det ligger i generna. Mamma var friidrottare när hon var yngre & hon var snabb så det är väl därifrån isåfall.
Både jag o Simpa har spelat med din farbror (Jesper Britzen) som var en stor innebandyprofil men hur är det med din pappa. Fick han inget bollsinne?
Pappa är inte lika begåvad & har bara spelat innebandy/fotboll på skoj. Först i Ramlösa & sen tränade han med några kompisar. & om han har bollsinne, hmm.. Enligt han själv så har han men inte enligt mig, det fick jag bekräftat på föräldramatchen för någon vecka sen 😉


Inga kommentarer: