fredag 16 maj 2014

Intervju med Therese

Du lämnar Lugi för FCH. Var det ett tufft beslut?
Ja det var verkligen ett tufft beslut och det tog lång tid för mig att välja. Det tuffaste var att lämna alla kompisar i Lugi.

Din pappa är tränare i Lugi. Är han sur nu eller är han snäll mot dig ändå?
Han var sur till en början och försökte övertala mig att stanna, men han misslyckades. Nu börjar han smälta allt mer och acceptera mitt val jag gjort. Han är ju trots allt min pappa så han kan ju inte vara sur för alltid.

Det verkar som Södra Dal har plockat många Lugispelare. Hur kommer Lugi klara sig framöver?
Ja det har dem gjort och för Lugis del tror jag det kommer påverka en hel del. Lugi kommer inte längre vara ett av topplagen utan kommer sänka sin nivå.

Vad tror du om FCH och nästa säsong?
Jag tror det kommer bli kanon bra. Jag tror på FCH, trevliga tjejer och bra tränare. Med detta lag tror jag vi kan komma på en riktigt bra placering i tabellen.

Du har visat skön inställning och det känns som du gillar att gå rakt på mål och är orädd, stämmer detta?
Ja, det stämmer verkligen. Jag har alltid gillat att ligga högt upp i banan och orädd är jag det också, tar gärna en närkamp eller två!

Lycka till och vi räknar med att du kommer att trivas i FCH-familjen.

Inga kommentarer: