lördag 24 maj 2014

Ny Kenyan!

Frukost ute i värmen är aldrig fel. Passar på att skriva lite innan det är dags för nytt äventyr i öknen utanför Palm Springs. 
Vi har redan ju redan en Kenyan i laget som springer snabbast i Div 2, nämligen Nathalie. Nu kommer en till som känns väldigt kvick. Vi hälsar Emma Ljunggren välkommen till FCH. 

Allt bra?
Hej! Ja absolut allt är bra med mig, lite stressad i tentatider! 

Hur känns det att tillhöra FCH efter många år i Hjärnarp?
Efter att ha spelat för Hjärnarp i närmare 17 år så känns det som att det var på tiden att byta klubb. FCH var den klubben som lockade dels för att jag nu sedan 2 år tillbaka är boende i Helsingborg, men framförallt lockade glädjen och lagsammanhållningen som verkar finnas i laget! 

Vad förväntar du dig av säsongen?
För mig känns detta som en nytändning och hoppas att detta kommer bli en säsong med mycket skratt och kämparglöd. 

Vilken roll hoppas du få (eller ta) i laget?
Svårt att veta nu vilken roll i laget jag kommer få, dels formationsmässigt men även i laget i sig. Hoppas att jag snabbt kommer in i laget och får en plats på planen som center eller forward där jag tidigare spelat. 

Det känns som du är snabbare än dom flesta i serien. Har du lite Kenyanskt blod i kroppen?
Haha, är jag så snabb? Något Kenyanskt blod har jag inte vitt jag vet, men roligt om jag kan dra nytta och bidra med mina snabba fötter i så fall. 

Vilka är dina styrkor förutom snabbheten?
De främsta styrkorna skulle jag säga är min spelförståelse och mitt skott som jag bör våga utnyttja mer i spelet!

Inga kommentarer: