onsdag 25 juni 2014

Lagets fysfenomen!


Den som imponerat allra mest på sommarträningarna så här långt är lagets stålkvinna Julia Sfaiter. Efter ett två år långt uppehåll på grund av studier på annan ort kom hon tillbaka till laget förra säsongen och spred glädje och djävlar annama till gruppen. 

Du ligger alltid först i spåret. Känns som du har ett skönt driv för att verkligen vilja bli ännu bättre?
Ja, så är det nog. Det är ju känslan av att bli starkare varje gång man utför något som driver en. Sen är det mycket pannben som träder in när det blir tungt.

Du gjorde lumpen för ett år sedan. Har förstått att det var många som inte pallade med det men du var med till slutet, berätta lite.
Det var en del som hoppade av, till en början var vi 67 st, varav 10 st tjejer. Det var totalt 53 st som slutförde utbildningen, varav 3 tjejer inklusive mig själv. Men jag trivdes bra i den lite hårdare miljön med utmaningar varje dag. Jag lärde mig väldigt mycket om mig själv. T.ex vilken roll jag hade i gruppen bland 50 andra killar, hur jag agerade under påfrestande förhållanden och egenskaper som jag tidigare inte visste att jag hade visade sig. 

Mycket unga tjejer och en del utifrån, hur känns det?
Jätteroligt! Jag tror det blir en härlig och kul säsong. Tiden ska nog forma ett bra lag både spel- och samhörighetsmässigt.
 
Du är en defensiv klippa som aldrig tvekar i en närkamp. Får vi se en lite mer offensiv Julia i år?
Jag hoppas det! I och med att jag hade ett uppehåll på två år innan förra säsongen så kanske inte självsäkerheten satt kvar på samma sätt som tidigare. Så jag hoppas jag kommer våga mer och ta för mig mer denna säsong.

Någon annan än du som imponerar i löparspåret?
Jag tycker alla verkar ligga bra till än så länge, känns som vi håller en bra nivå på försäsongen hittills. Men att Olivia, Nathalie och vår nykomling Emma är pigga i spåret är ingen nyhet tror jag. 

Hur är det att vara sambo med en spelare i herrlaget, hinner ni träffas något med tanke på all träning och alla matcher?
Jadå, han tränar ju väldigt mycket och har långa bortmatcher. Värst var det i höstas när jag var i lumpen, då sågs vi knappt 18 timmar per helg. Men nu blir det såklart mer, man får hitta tid för varandra helt enkelt!

Inga kommentarer: