måndag 24 oktober 2011

Intervju med det nygamla förvärvet Johanna Andersson

 Förhoppningsvis ser vi i Fch's damlag värmlänningen Johanna Andersson på plan, ombytt och redo redan på torsdag. En viktig spelare i truppen som varit saknad både på och utanför planen. Här kommer en intervju med lagets lilla mamma:

1. Hur ser du på din roll i laget då vi är en del yngre spelare?
Jag ser mig lite som en mamma. Ibland kan de bli lite svamligt på uppvärmningarna och träningar, och då tar jag på mig rollen som en "fröken" och ryter till. Ser mig även som en spelare som försöker hjälpa de yngre lite mer med både positiv och negativ kritik. Och jag hoppas spelarna känner att de kan komma till mig om de har problem med spelet eller annat runtom också.

2. Hur känns det att ha varit ifrån innebandyn under din graviditet?
Känns jätte konstigt. Innebandyn har alltid varit en stor del av mitt liv, och jag har levt efter innebandyn. Så nu att stå vid sidan av och inte kunna hjälpa till på planen har varit väldigt frustrerande på ett konstigt sätt. Men även väldigt nyttigt, kan jag säga nu i efterhand. Kändes lite konstigt att inte prioritera innabandyn i första hand.

3. Är suget större och starkare efter att få spela igen än tidigare?
Ja jag måste säga att jag verkligen längtar till att få komma tillbaka nu. Vi hade ju en lite trög säsong när jag slutade, så nu är jag verkligen sugen på revenge!!

4. Tror du att din rutin som bla elitseriespelare har en fördel till oss andra i laget?
Eftersom vi är ett så ungt lag så kan jag nog tycka de till viss del. Eftersom vi nu spelar i en lägre division än innan så kan jag tro att många, lite mindre rutinerade spelare, vill och tror att man kan göra de mesta själv. Eftersom motståndet är mycket sämre. (Been there don that..) Då gäller de att ta tag i bollen och börja spela runt med hela laget, där tror jag rutin kommer in. Annars kan de bli lite hawaii.

5. Var Fch hela tiden det självklara valet att gå tillbaks till eller fanns det andra intressanta klubbar?
Fch var de enda valet. Hade förfrågningar från andra div 2 lag vid den tiden, men det är här mitt hjärta är!

6. Vad tycker du är din/dina största styrkor som innebandyspelare?
Min speluppfattning, min förmåga att läsa av motståndaren, är nog min största styrka. Sen även min fysiska styrka, att jag är stark i närkamper.

7. Förmodligen kommer du och tränar på torsdag denna vecka om barnmorskan tillåter. Är du redo för match på fredagen efter om tränarparet Måns&Tony tar ut dig?
Man kan ju alltid hoppas! Min inställning är ju att va med så mycket jag orkar, och får givetvis. Men nått byte hoppas jag ju på iaf! Men med tanke på min envishet så skulle jag nog kunna spela hela matchen....

8. Har du några sista ord du vill avsluta med?
I år kommer vi vinna div 3, och ska va med i toppen på 2:an nästa år, så bra spelarunderlag tycker jag vi har!!

Så nu håller vi alla våra tummar för att Johanna är redo & ombytt på torsdag!

Inga kommentarer: