söndag 9 oktober 2011

Willands VS Fc Helsingborg

Idag var det dags för seriematch nummer 2! Denna gång var det bortamatch, så långt borta som i Kristianstad. Tråkigt nog var jag inte med denna match pga sjukdom, men kände mig lite delaktig ändå med sms & telefonkontakt med både lagspelare och tränare.

Som vi hört skulle Willands vara jäkligt bra på att försvara sig så vårt jobb skulle ju bli att komma igenom deras femma som box. Efter halva tiden spelad ledde vi med 0-4 och sedan gjorde vi inte fler mål utan Willands fick in 1 mål på tiden som återstod. Tydligen hade vi lite problem i omställningarna när Willands valde att pressa på & kontra på ett bollförande Fch.

Värt att nämna är att vi släppt in 1 (!!!) mål på 2 matcher. 9 gjorda mål på 2 matcher är väl OK. Jag vet & alla andra i laget vet att vi hade kunnat göra fler mål, om vi bara hade varit fokuserade till tusen på vartenda skott & anfall! Är vi det på träningarna, kommer det automatiskt på matcherna, som Måns brukar säga.

Snyggt jobbat idag tjejer! Vi ska klara av vårt månadsmål, hälften gjort!

 Måns var tydligen väldigt hungrig & firade med McD efter vinsten!
 Watch out for the Fch-maffia
(inte o leka med, lovar!)
Glada tjejer i den långa bilfärden hem!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sjuk när det vankas långa bortamatcher är en klassiker......

Måns sa...

haha, den var orättvis :O vet dock inte vad jag har gjort för att dra på mig detta virus.. hade ju förstått det om jag tex hade badat med kläderna på.............

Anonym sa...

Helt normalt att bada från båtbryggan på sommaren