lördag 2 mars 2013

Schlagertips!

Ännu en matchfri helg för oss innebär att jag får möjlighet att se våra blivande motståndare Röke och Malmhaug som möts i morgon. Efter det blir det snabb färd hem för att se vad som förmodligen är sista hemmamatchen för säsongen för herrarna. Att säsongen slutar i början på mars känns väldigt konstigt.

Mycket fokus på melodifestivalen sista veckorna och vad passar bättre än att kolla läget med damlagets egna schlagerexpert Andersson.
Vilka går vidare från andra chansen?

Andra chansen är svårtippad. Men om jag går från vad jag vill så blir de Robin och Anton Ewald. Men tror dock att Sverige kommer rösta fram Robin och Caroline af Ugglas. Är dock många stora namn som Gadd och Segerstet/Damli mf.

Är det någon som kan rubba min idol Sean Banan i finalen?

Tror inte Sean banan tar seger detta året heller, även om jag och dottern Stella gillar honom skarpt. Tror dock att de Ulrik Munther som tar segern i år.

Vad blir det för uppladdning inför andra chansen?

Har faktiskt åkt till mina kära vänner i Halmstad, så de blir spel och vin som uppladdning. Och mycket bebis mys då de precis fått barn.

Vilken mat passar bäst till en schlagerkväll?

Mat till schlager, hum, tror de är bäst med kex ost och vin. Och massa glitter och glamour!!!!!

Vilken är den bästa schlagern genom tiderna?

Bästa schlager genom tiderna är en svår svår fråga, men om jag skulle välja en så skulle de vara Helena Paparizou – My number one. De kan bero på alla minnen och hur roligt jag har haft med den låten. En stark kandidat är ju också ABBA Waterloo, men tyvärr kommer den på en andraplats.

Nästa vecka träffar vi schlagerpanelen, bland annat pudelrockaren Tony Ekman och några till som ger sina tips inför finalen.

Dom sista bilderna från förra matchen kommer här:



Susannes fightingface
Denice firat alla hjärtans dag
Bra fokus i muren
Mia tränar sidledsförflyttning
Förstafemman fortsätter att leverera
Corre visar vem som är starkast
Denice eller Heidrun, vem e snabbast?
Mia räddar

Inga kommentarer: