lördag 16 mars 2013

Sorg & glädje

SORG & GLÄDJE!!!

Ja det kanske man kan beskriva dagens känsla ! Efter 16 år i klubben är det dags att ta farväl ! Idag är en viktig dag då det mesta står på spel ! Detta kan oxå bli den sista matchen för mig tillsammans med er! Jag hoppas att det blir så , dock inte för att jag vill det utan för att ni skall få slippa kvala ! Ni är inte värda det , ni är värda att få vara kvar utan kval ! Att få avsluta innebandy på ett gött sätt, o få nya tändningar till säsongen drar igång igen !! O framför allt PRAG !!
Dessa 16 år har varit fyllda med glädje , tårar, barnafödande , slit ,frustration men framför allt NI har betytt mycket för mig!! Hoppas att jag betytt lika mycket för er ?!?!
En konstig känsla att lämna er , känns som man lämnar sin familj ?!? Jag har valt att inte fortsätta då mina barn kommer gå före denna gång !!
Men innan NI blir av med mig ska VI slippa kval , träna lite till och sist PRAG ! Den resan kommer bli oförglömlig gör mig ! Det kommer bli det sista innan jag lägger av ! O fy fan va vi ska ha KUL ! ELLER??????

Ni har gjort dessa 16 år till innebandyns BÄSTA ! Det skall ni veta och ni har tillfört med så mycket glädje och skratt ! För mig är ni som en familj !
Men tro inte att ni slipper mig helt , jag kommer o kollar på Sveriges snyggaste innebandy lag !


Men idag gäller det att ALLA verkligen är tända , hungriga o att ni har viljan ! Att verkligen ha fokus från 13:55 tills slutsignalen ljuder !
Jag vet att ni kan ! O jag tror på ER ! Tillsammans är vi starka !!!

TACK FÖR ATT NI DELAT DESSA ÅR TILLSAMMANS MED MIG !! NI ÄR HELT ENKELT BÄST!!

/// PÅLLE

3 kommentarer:

#3 sa...

<3

Anonym sa...

<3 kära Pålle, förstår dig på alla plan. Styrkekram till dig och din goa familj <3 Ses // Susanne Gudinge

Månsson sa...

Pål, jag tror inte DU fattar hur mycket DU har betytt för laget genom alla år!!! En mer hängiven lagspelare än du är väldigt svårt att hitta... Ställer upp i vått o torrt o inga problem (utom kanske temperament kanske;-)). Tack för att jag fått vara med på din resa o jag kommer o sitta med dig o hejja i höst!! Nu är det din tur att bara njuta av tiden med din familj! FCH kommer alltid finnas i våra hjärtan! Stor kram