tisdag 28 augusti 2012

Läget?

På vår fantastiska resa till Prag fick vi tyvärr 2 skador. Den som drabbades värst var Johanna som stukade ena foten och lyckades få en spricka i tån på andra foten. Det gjorde riktigt ont i kroppen hos många av oss när vi såg hur ont hom hade när det hände. För att kolla läget med henne har vi lyckats få en pratstund med en av våra viktigaste spelare.

Vi var många som blev väldigt oroliga när du skadade dig i Prag. Vad hände?

Ja,vad hände... Jag ligger högst upp när deras sista man får bollen och slarvar, då jag ska göra en snabb vändning och ser mitt friläge, så viker sig högerfoten. Har aldrig skadat mig på det sättet innan, så den smärtan var hemsk. Jag var helt säker på att jag brutit foten. I samma situation så lyckas jag vrida min vänstra stortå, så jag fick en spricka i den. Detta har jag dock gjort innan, så kände igen känslan...

Hur känns det nu?

Nu kan jag gå hyfsat normalt på högerfoten men känner dock smärta när jag lägger tyngd på den och jag är fortfarande svullen över fotknölen. Med min vänstertå är de jobbigt att ha skor överhuvudtaget. Känns dock mycket bättre.

När tror du att du kan vara tillbaka i träning?

Jag hoppas jag ska kunna kunna och göra lite balansövningar och kanske skjuta och passa lite på torsdag nästa vecka.

Vad tyckte du om matchen mot Häljarp?

Jag tycket vi spelade riktigt bra under vissa perioder, när vi väl etablerade spelet, bakom deras mål framförallt. Tycker dock att vi har endel att träna på fortfarande, då jag tycker att vi borde spelat ut dem totalt. Så mycket bra spelare som vi har så skulle vi dominerat matchen igenom. Men de är nu vi börjar spela ihop 5:orna och igår var de många som var borta, och de märktes lite. Vi hittade inte riktigt varandra. När vi väl får spela ihop oss kommer vi gå långt!

Hur kommer det att gå för oss denna säsongen?

Jag tror att vi har en tuff säsong framför oss, med mycket tuffare motstånd (vilket jag personligen tycker är mycket roligare). Men som de ser ut nu med de spelarmaterialet vi har och förutsatt att vi fortfarande har mycket närvaro på träningarna, så kommer vi ha en del att säga till om!

Enligt Pålle räcker det att klippa sig för att bli snygg. Gäller det alla?, även mig?

Hehe, nja alla har väl inte de förutsättningarna Pålle har, men alla kan alltid göra en klar förbättring! Gäller alltså även dig ;)wink

Känns som det efter många år i Helsingborg för dig är dags att lära dig skånska?

Nja skånska blir de nog aldrig för min del, även om mina vänner hemma i Värmland redan tycker jag pratar skånska, dock utan era rrrrrr.

Måste vara tungt för Stella när hon växer upp och inser att hon är döpt efter Englands tråkigaste fotbollslag. Hur ska du nånsin kunna förklara det för henne?

Misstänker att du syftar på Stellas andranamn (Chelsea) vilket är ett väldigt fin flicknamn och så råkade ju ett visst Londonlag med samma namn vinna Champions League samma säsong som Stella föddes. Tråkigt? Det vet jag inget om ;)wink

Krävs det verkligen animerade sånger för att kunna slå mig i Song Pop? Är det inte lite fegt?

Haha, med tanke på att du kör med metal, vem f**n lyssnar på de liksom?? Sen har jag ju även tv-serier och film tema, vilket även dem piskar jag dig i!!! Om jag inte minns fel ledde jag med sådär 10-15 innan du började med metal...??     (Hm stämmer nog inte va)

Vi alla hoppas på att ett snabbt läkande och att du är tillbaka snart igen, krya på dig!



1 kommentar:

Pålle sa...

He he stackars lilla Johanna ! Hoppas du snart är på G !! Det är inte många Måns som har de förutsättningarna som jag har att bli snygg he he