fredag 31 augusti 2012

Skadeläget!

Inför helgens träningsläger kolla vi Läget med Gotte som skadadde sig i Prag och inte kunnat träna sedan dess. Förhoppningsvis är en comeback nära eller?

Du blev oxå skadad i Prag, vad hände?

Jag hamnade i en situation där det gäller att vara först till bollen. Vanligtvis brukar jag inte gå in i dessa då jag är rädd för att bli skadad. Men som ni alla vet satt ju killen jag tyckte var snygg och såg matchen. Så jag tänkte, nu måste jag fan visa upp mig. Se hur bra det gick...

Hur känns det nu?

Det känns faktiskt bra, man är ju en rauk.

När är du tillbaka i träning?

Förhoppningsvis prövar jag i helgens träningsläger!

Jag tycker att du var en dom som verkligen visade framfötterna i Prag. Känns det som att det blir ditt år som kommer?

Vad glad jag blir, tack så mycket. Det känns faktiskt bra, min glädje för innebandy har vuxit enormt. Tyvärr blir det svårt eftersom det är en lagsport, men jag lovar att ge motståndarna en regäl omgång på vår planhalva!

Du är nog den som tänker mest på vad du äter. Varför har det blivit så?

För det är så fantastiskt gott. Vem gillar inte barnmat och ångkokt broccoli??

Tror du att du kan få ordning på Agges kost eller är det ett hopplöst fall?

Haha, skall jag vara ärlig kommer det bli en utmaning, hon är väldigt kräsen.. Jag har senast idag fått henne att äta färska lingon, torkad kokos, gojibär och färska brytbönor. Ingenting är omöjligt;)

Du blir mobbad ibland för din sköna gottlänska, dags att lära sig skånska för dig kanske?

Rrrrrullande "r" är inte något man leker med.

Hur kommer det att gå för oss denna säsongen?


Min magkänsla säger faktiskt att det kommer gå bra för oss i år. Håller vi ihop dettta underbara lag och spelar det spel som vi kan, så kan dem andra kasta sig i väggen:D

Känslan i laget, beskriv den?

Just nu är den på topp, det är så roligt att få spela i detta lag. Både Båstad och Prag har fört en sådan sammanhållning som är svår att krossa. När känslan i laget är bra, vill man träna hårdare och utvecklas mer!


När det gäller språket i laget så börjar jag bli lite orolig. Vår sköna äkta Helsingborgska dialekt är hotad!!!!
Snart har norrlänningarna övertag på oss eller vad sägs om alla dessa:

Agge (Överklassdialekt)
Alex (????)
Gotte (Gottlänska)
Strand (Smålänska)
Ebba (Smålänska/ölänska?)
Johanna (Svenskarallytdialekt)
Sanna (Gunde Svan)
Mia (Göingespråk)
Tony (Boisare)
Jossan (Saxtorpska)
Fridha, Felle o Elle (Åstorpska)
Carro (Tydlig Bjuvsing)
Steffis (Blandning mellan Höganäsare o Bjuvsing)
Cattis (En blandning mellan Gotland, Stockholm och lite skånska. Prata tydligare Cattis!!)
Corre (Lerbergssnack).
Pålle (Mörarpare)

Detta innebär att dom enda äkta i laget är:
Denice, Amanda, Emmy, Gedda, Rebecca och Jag.
Eftersom Rebecca ligger hemma och är sjuk är det oerhört viktigt att vi andra 5 håller ihop i helgen.
Kör hårt/ MG











Inga kommentarer: