onsdag 29 augusti 2012

Nyförvärv nummer 1

Dags att lära känna vårt första nyförvärv från Slätafly i Småland Johanna Strand. Johanna presenterade sig direkt mot Pixbo i Båstad med att panga in 1-0 nästan direkt. Hon hann även med en assist och visade att hon tänkt sig att vara med och producera direkt i FCH-tröjan. Eftersom vi har överbefolkat med Johannor i laget så blir det nog Strand vi kommer att kalla henne till att börja med. Flyttlasset är på väg mot Helsingborg precis lagom för att hinna vara med på vårt träningsläger i helgen. Vi passade på att störa i flytten för lite frågor:

Vem är Johanna Strand?

En ganska knäpp men glad bruuud från hålan Torsås..

Hur känns det att flytta till Helsingborg?

Allt känns faktiskt väldigt bra med flytten! Det är lite jobbigt att åka ifrån alla kompisar hemma men jag har fått en bra känsla av Helsingborg o givetvis laget! (Det märks att du inte känner detta laget ännu!!!)

Vad ska du läsa?

Jag ska läsa ett tekniskt basår som ger mig grunden för att läsa till ingenjör senare. (Känns bra att det blir högre IQ i laget, inte så svårt att höja det iof)

Vilka klubbar har du spelat för?

Jag har spelat innebandy i Slätafly ibk/sk som är en liten klubb i orten Torsås, som jag kommer i från.

Din styrka på planen?

Min styrka på planen tror jag främst är min vinnarskalle, då jag vägrar att förlora!!

Vad är du för typ av spelare?

En offensiv spelare som satsar på målet!

Vad är din målsättning denna säsongen?

Min egna målsättning är att utvecklas som innebandyspelare och komma in i laget på ett bra sätt.

Tror du att du kommer att stå ut med alla konstiga människor i detta laget?

Hmm.. Kan jag återkomma med denna fråga?!? ;-)wink

Har du tränat på skånskan så du förstår vad vi säger?

Mina kompisar har hotat mig och sagt att jag inte är välkommen hem om jag snackar skånska... så övat har jag väl inte gjort precis. Men något som jag snappade upp från Båstad var: "Keeeeften Tooony!" på en rälig skånska. Så det tänkte jag köra med.. (Känns som Tony måste jobba på sin aktoritet??)

Vad tror du om säsongen i div 2?

Eftersom jag inte hunnit spela så mycket med laget så vet jag inte riktigt hur vi ligger till jämfört med andra lag i serien. Men jag har en bra känsla som säger att det kommer gå galant!

Vi hälsar dig välkommen till Sveriges framsida och kan avslöja att vi har ytterligare en smålänning i laget numera så du har någon att prata med.















Inga kommentarer: