fredag 9 november 2012

Dags att välja väg!

Viktig match mot Lugi på söndag och dags att välja väg. Antingen tar vi rygg på övre halvan eller så blandar vi in oss i striden på den undra halvan. Kan väl inte säga att förberedelserna på något sätt varit idealiska dom senaste tre veckorna. Någon där uppe lär inte gilla oss med tanke på alla skador, sjukdomar och andra orsaker till den extrema frånvaron. Längst från match för tillfället är Fridha som ligger inlagd på sjukhuset efter en inflammation i levern. Hoppas du kryar på dig snabbt. Strand har fortfarande inte spelat en enda minut och har väl några veckor kvar till debuten. Gedda och Cattis är sjuka och är inte heller med  i helgen. Amanda och Gotte har ont och lär knappast vara aktuella. Dessutom är Agge väldigt långt från Sverige i en vecka till och det innebär att dom som ska spela lär få jobba desto hårdare. Glädjande är att Rebecca är tillbaka äntligen och att i stort sätt alla som ska spela på söndag var med och gjorde en riktigt bra träning igår. Själv har jag oxå varit på undersökning hos Otto som hade svårt att hitta felet på mig efter att ha haft ont i mitt vänsterben sedan innan midsommar. Kanske är det så enkelt att jag är för gammal för att träna?

Inför matchen har vi hälsat på hemma hos Tony som även han har haft problem att komma till träningarna i veckan.

Du missade matchen mot Häljarp och har även missat måndags och tisdagsträningen denna veckan. Inte så vanligt att du är borta. Berätta:

Matchen mot Häljarp kunde jag tyvärr inte vara med pga jag , Marie, Felle fyllde år. Vi hade öppet hus speciellt för Marie som fyllde 40år. Så vi firade alla samtidigt. Måndag o tisdags- träningen missade jag för min hund var/är dålig i sitt ben samt i ryggen, fick ej lämna henne själv.

Förlust senast mot Häljarp. Vad talar för att vi gör en bättre insats mot Lugi?

Vi måste vara uppe på tårna från början o spela vårt eget spel o inte ta några onödiga utvisningar.

Vad tycker du om inledningen av serien för våran del?

Jag tycker att vi hänger med bra, men vi måste skjuta mer och var hetare framför kasssen, målen kommer det vet jag.

Är skillnaden mellan div 2 och div 3 som du förväntat dig?

Ja, spelet går mycket fortare. I trean vann vi matcherna även om vi gick på 70-80%. Jag tror vi fixar detta ändå, tror på tjejerna.

Vi har fått in Pålle i tränarstaben och även en målvakt till. Hur känns det?

Det känns bara bra, för då kan man koncentrera mer på målvakterna, som kommit lite åt sidan tyvärr. Jag har ofta fått hoppat in i målet men hoppas att kunna lägga den tiden på att hjälpa målvakterna i stället.

Vad tror du om matchen mot Lugi?

Tror givetvis på vinst, det finns inget annat.

Är du tillbaka i båset då?

Jag kommer att vara tillbaka och försöka peppa på mitt sätt, jag ska höras det lovar jag.


Känns bra att ha Tony tillbaka igen även om han fortfarande är lite småsur för att vi tog en lagbild i våra nya tröjor utan honom, men det gäller att vara med där det händer.








Inga kommentarer: