tisdag 30 oktober 2012

Baciller!

Förra veckan saknade vi massor av folk på grund av sjukdomar och skador. Sex backar saknades förra måndagen och då är det givetvis svårt att spela ihop laget. Igår saknades ofattbara 12 spelare och då är det grymt att kunna få ihop 12 utespelare och 2 målvakter ändå. Alla som var där jobbade på bra och det blev än betydligt bättre träning än dom vi hade förra veckan. Hoppas att inga nya ska insjukna och att vi kan köra en riktigt tempofylld träning på torsdag. Uppehållet i helgen ligger verkligen helrätt och nästa vecka har vi fyllt kalendern med tre träningar och en lurig bortamatch mot Lugi.
Själv ska jag försöka få massor av inspiration av att se A och U-landslaget i Växjö lördag och söndag.
Att vi blev hånade för att vi förlorade mot Häljarp kan jag bara skratta åt. Häljarp vann 19 av 20 matcher förra säsongen och spelade en oavgjord. Jag är väldigt glad att vi inte spelade i samma serie förra säsongen. (Tror att Häljarp är lika glada att dom slapp oss).
Dom släppte in 30 mål på 20 matcher att jämföra med våra 29 insläppta på 18 matcher. Inget div 3-lag var i närheten av den defensiva styrkan vi fick uppleva i fredags och när vi inte kommer upp i den nivå vi måste upp i så förlorar vi. Inget konstigt alls. Det säger betydligt mer om personen ifråga som inte visar Häljarp den respekt dom förtjänar.
Samtidigt som det smärtar att förlora gläder det mig att se ett lag där verkligen alla gör sitt jobb till 110%.
Det påminde mycket om vår insats mot Finn där alla verkligen jobbade kopiöst.
Räknar med täta derbyn mellan oss och Häljarp även nästa säsong i div 2.
På tal om något helt annat så är det ingen höjdare att fylla år i vårt lag. Dom ritualerna som utspelar sig efter våra träningar är lite väl kladdiga och kan redan nu tala om att jag är för gammal för detta och den som ens försöker detta mot mig lär prenumerera på en plats på avbytarbänken.



5 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha Måns... inte visste jag att du ville vara en "torris" när det är din födelsedag ;) hihi Kram SG

MG sa...

Jag är alltid en torris Susanne

Caroline sa...

Den som äggar Måns får 100 spänn av mig

Caroline sa...

Den som äggar Måns får 100 spänn av mig

Anonym sa...

Ekar det????