fredag 19 oktober 2012

Inför matchen med Coach Pålle!

I morgon är det dags för ny match efter ett kortare uppehåll. Finn från Lund väntar och dom har börjat säsongen överraskande bra med två segrar. Stora siffror borta mot Röke och uddamålsseger hemma mot förra säsongens div 1-lag Malmhaug. Det gäller att vi fortsätter med våra fina förstaperioder och att vi kan hålla i spelet alla dom 60 minuterna så har vi bra chanser till poäng.
Vi har tagit en pratstund med vår nyaste tränartalang Pålle inför matchen.

 Hur känns det att tillhöra tränartrion?

Känns helt underbart !! Känner ju mig så ung nu !!

Vad känner du att du kan tillföra laget?

Min inställning kan nog betyda en hel del ! Även min rutin kan hjälpa!

Vilken är din roll?

Min roll blir väl framför allt till att peppa töserna ! Vissa behöver verkligen det! Ja nu fick jag ju en ny roll i veckan , att hitta ett fungerande powerplay . En utmaning för mig och ett helt nytt pp för tjejerna! Ska bli kul och intressant ! Nu kör vi!

Har du äntligen slutat för gott nu och skonar dina knän?

Ha ha ja du säg det ! Tror inte jag vet själv vad jag vill ! Men jag trivs rätt bra brevid dig och Tony!

Nämn 3 positiva egenskaper hos dig?

Glad , positiv , har en enorm kämparglöd !!

Vad tycker du om årets lag?

Oj detta gäng är inte och leka med ! Får vi ha alla friska till matcherna och det tempot vi hade på träningen i torsdags så kommer många lag få problem med oss !! Jag tror stenhårt på detta lag i år !! Så visa nu töser på matcher och träningar att jag har rätt !!

Känslan inför matchen?

Det kommer bli en tuff match mot Finn ! De som såg matchen Tyskland- Sverige förstår att vi kommer få slita för 3 poäng ! Med rätt inställning och vårt glada humör kommer många lag att få problem ! Även att Johanna Andersson gör comeback är till stor fördel för oss , välkommen tillbaka Johanna!! Skoj att Annica är med oxå, hon var riktigt duktig igår. Så imorgon gäller det brudar & gubbar! finns bara en sak 3 POÄNG
GO FCH !


Tack för pratstunden, känns väldigt bra för oss att du är med. Du kommer att vara viktig för oss och tjejerna.







Inga kommentarer: