torsdag 25 oktober 2012

Inför matchen med Susanne!

Dags att ladda om inför nästa väldigt viktiga match. Efter urladdningen mot Finn var det väldigt avslaget på träningen senast. Nu gäller det att vi studsar upp igen ikväll så vi är redo för en riktig fajt i morgon mot Häljarp. För ett år sedan kändes det som det var på centerpositionen vi hade sämst konkurrens och var sårbarast för skador. Idag känns det som det är vår starkaste enhet och jag skulle helt ärligt inte vilja byta centrar med något annat lag i vår serie.
Dags att träffa vår senaste center Susanne Svensson och höra hur läget är:

Berätta lite om dig själv:

Heter Susanne och kommer från Varberg. Jag gillar när det händer saker omkring mig, helst hela tiden! Spelar mer än gärna innebandy men annars så kitesurfar jag när vädergudarna ger en möjlighet! Gillar jag att baka goda kakor och fika förstås! :-) Har precis flyttat till Helsingborg för att plugga till Socionom vilket jag tycker är en intressant och spännande utmaning! (Någon som smakat kakorna ännu.....)

Hur känns det att tillhöra FCH?

Att tillhöra FCH känns bra! Det verkar vara ett riktigt gott gäng som har skoj tillsammans! och många innebandytalanger som det ska bli skoj att få spela tillsammans med! Det känns dock lite skevt när man helt plötsligt ska ta på sig ett annat matchställ än man är van vid men som tur är vänjer man sig fort! ser fram mot rosa dräkter! (Än så länge har det mest varit blåsvarta eller vita men dom nya är väldigt nära nu så kommer dom inte i morgon är dom här garanterat mot Lugi och då lär vi naturligtvis inte få lov att använda dom)

Du hade tänkt sluta men ändrade dig vilket vi tycker är trevligt. Hur har tankarna gått?

Ja, jag var lite kluven till vad jag själv ville inför en innebandysäsong. Jag var osäker på om jag var redo att boka upp mig prioritera bort andra intressen, vilket det innebär när man är med i ett lag. Lagsport är lite svårt att kombinera med att surfa som inte riktigt går att planera efter tider då man får passa på när det ges tillfälle. Sen kände jag att jag ville satsa på skolan och verkligen gå in för det. Det tog dock inte så lång tid innan det kröp i innebandykroppen och abstinensen närmade sig. (2v) och jag letade upp FCH :-)

Styrka som spelare?

Styrka som spelare? Hmm.. Har bra spelförståelse och gillar att spela bollen. Har ett hyfsat skott (när jag fått ställt in skyttet :-)) Ger alltid allt jag kan och kämpar! (Fortfarande bollar kvar i Landskrona idrottshall på bänkrad 27. Gillar dock när man har självförtroende att fortsätta skjuta fast man missar. Vill man göra mål så gäller det att fortsätta våga och dom sitter där snart) 

Vad tror du lagets chanser denna säsongen?

Svårt att säga, jag har verkligen ingen koll alls på lagen i denna serien. Men det känns som det finns många bra spelare i laget och om får alla vara friska och att vi får spelat ihop alla spelare till ett starkt lag och med rätt inställning så tror jag det kan gå riktigt bra!

Snart är skåningarna i underläge i truppen. Hur går det att förstå alla dialekter i truppen?

Det är fantastiskt med alla dialekter! Jag trodde det gick bra fram tills i måndags då Steffie tydligen skriker dropp 3 ggr och jag säger VA 3 ggr och fattar ingenting förrän efteråt! annars går det fint tror jag?!

Häljarp-FCH fredag kl 19,00 i Häljarp







Inga kommentarer: