lördag 27 oktober 2012

Häljarp - FC Helsingborg fredagen den 26 okt-12

Häljarp - FCH fredagen den 26 okt.

 Dagen till ära har båda lagen nya fina matchställ, lite ovant att se er i dessa färgerna.

Period 1
FCH startar med Jossan i mål.
Det är hemmalaget HSK som får in matchens första mål 4:05 in i perioden. Häljarp åker 5:57 på en U2 för slag. FCHs powerplay blev mållöst men 8:54 gör Amanda 1-1 målet och assisterades av Carro. Häljarp ligger på bra och Jossan gör några bra räddningar. Perioden slutar 1-1.
Skottstatistiken ( ? )

Period 2
Häljarp får en U2 för otillåten trängning 1:04. Nu hoppas jag att ni lyckas med ett mål i detta powerplayet tjejer. FCH ni behöver få fler bollar på mål, tycker jag. Det är Häljarp som gör nästa mål efter ett snyggt frislag 8:05 och så står det 2-1. Tredje utvisningen för HSK kommer 11:21 och denna gång för fasthållning. Häljarp gör 3-1 målet 13:43. Matchen idag har väldigt fysiskt spel, lite väl hårt för min smak. Steffie åker på en U2 för hög klubba när klockan visar 17:45. Håll nu boxen FCH, snälla. Shit vad nära att Agge gör ett mål i boxplay, synd att den inte går in. Andra perioden slutar 3-1. Ja ja ja allt kan hända och vända.
Skottstatistiken ( ? )

Period 3
Inför tredje perioden byter FCH målvakt till Mia. Agge får en U2 för otillåten trängning 1:26. Med bara 6 sekunder kvar i boxen släpper vi in ett till mål och det står 4-1. Vi är inte utan chanser men får inga direkta avslut fast vi har bollen ganska mycket. Skjut på mål! FCH tar en time out 10:25 och ändrar runt i femmorna. HSK nätar sitt femte mål bakom Mia när klockan visar 12:11. Sedan är det dags för en U2 till för hemmalaget 17:42 denna gången är det  för fasthållning. Corre åker rättvist på en U5 för hårt spel 19:25. Känns verkligen helt onödigt faktiskt, jag håller mina tummar för att de tre som skadades den här matchen snart är tillbaka i spel. Matchen slutade 5-1.
Skottstatistiken ( ? )

Mål (1-1, 2-0, 2-0) 5-1
Skottstatistiken (?, ?, ?, ) ?  finns inte noterat, men det kändes som 20-5 eller så.... // SG

Ingen foto idag eftersom min fotograf var på 40 års fest.

4 kommentarer:

Anonym sa...

skotten blev 35-17

Anonym sa...

Undrar vem som räknade dom, inte sekretariatet tydligen

Anonym sa...

de skall vara tvärtom

Spanky sa...

Jag kan konfirmera att mina egna anteckningar så hade Fch 35 skott på HSKs målvakt. mvh Spanky