måndag 13 februari 2012

Bloggen träffar Cattis!

Vi passade på att intervjua lagets mest rutinerade spelare. Hon har lyckats göra mål i Elitserien under sin sejour på Gotland men har missat dom två senaste matcherna efter en stukning under träningsmatchen mot P16.
Hur är skadeläget? Foten är fortfarande svullen och eftersom jag lever på min spänst och snabbhet i ib vill jag inte riskera foten i onödan.
Vad hände?
Trampade snett på nåt sätt i träningsmatch mot killarna, tog nog i extra hårt i den matchen och skulle göra ett blixtsnabbt stopp och vändning hade jag tänkt...
Hur kändes det att sitta på läktaren i seriefinalen mot Åstorp? Jag var mentalt förberedd i söndags på att sitta på läktaren så det var faktiskt riktigt kul, speciellt att skåda tredje perioden och hänga med våra trogna supporters i hejaramsorna...MEN självklart ville jag vara med varenda sekund...
Varför har det gått så bra för laget i år? Det har gått så bra för oss för att tränarna har fått med alla. Låtit alla spela och varit lika delaktiga., det är nyckeln tror jag.
Hur känns det att vara äldst? Du kunde ju vara Emmys eller Elles mamma? Det känns bra att vara äldst,..de yngre ser ju att man bara blir bättre med åren. haha och så är det så skönt att kunna skratta åt smågnabben.
Har Tony någon framtid som målvakt? Tony är jätteduktig som målvakt men lämnar alltid vänsterkrysset ledigt..så ibland är jag taskig och skjuter just där..
Vi tackar för pratstunden och hoppas på snabbt tillfrisknande, kanske på torsdag????

Inga kommentarer: