onsdag 22 februari 2012

Tisdagsträning!

Eftersom det var match i måndags så flyttades vår träning till igår. Vi tränade i B-hallen på IH. Hallen är ljus och fin men det går inte att göra sig hörd med tanke på akustiken. Då kan det vara bra om folk kommer närmare och verkligen anstränger sig för att lyssna, eller? Vi började med lite löpning eftersom det har varit dåligt med den biten den senaste tiden med tanke på att många varit småkrassliga. Jag var själv med och sprang eftersom jag gillar att utsätta mig för den sortens träning. Har full förståelse för att alla inte älskar detta men då gäller det att ha lite respekt för gruppen och dom som vill bli bättre och starkare. Går man bara på 50-70% på dessa övningar för att man är rädd för att bli trött eller för att man bara tycker det är tråkigt då har man definitivt valt fel sport. Finns en massa annat man kan pyssla med då i stället för innebandy. Ska vi etablera oss i tvåan finns det absolut inga genvägar, utan det är bara hårt jobb som gäller. Brukar inte såga så värst mycket i denna bloggen, brukar ta sådant inom stängda dörrar men blir så oerhört besviken för att vissa inte har bättre driv ibland. Tror vi att vi är stjärnor för att leder en halvdålig Div 3 serie så är det illa.
När det gäller själva matchspelet så blev det lite bättre fart. Jag själv tog på mig en röd väst, trodde nog att det skulle göra mig till stjärna för en dag. Mitt första innebandypass sedan jag stukade foten rejält på min morgontur på julafton. Kändes tyvärr inte speciellt bra i foten men kan knappast skylla min insats på det eller på det hoppiga golvet. Jag var nog absolut sämst på plan och kan bara be om ursäkt till mina röda lagkamrater för kvällen. Ska nog hålla mig till löpning utan boll framöver.
Ikväll blir det spinning med Eva som kommer att köra skiten ur mig. Efter duschen blir det avfärd till IH för att njuta av juniorerna kl 20,15. Oerhört skoj att se dom spela eftersom dom spelar i fart och rörelse hela tiden. Hoppas vi ses där. Ta med medlemskorten så ni slipper belala inträde.
/MG

Inga kommentarer: