onsdag 29 februari 2012

TANKAR O FUNDERINGAR!

Det är många tankar och funderingar just nu vid denna tidpunkten!

I mitt huvud rör det sig om kommer vi vinna alla matcherna? klarar vi div 2? vad tror våra tränare om chanserna ? vad tycker spelarna om en plats i div2?

Frågorna är många , men jag skall ge er ett svar!
Ja fortsätter vi med den lagandan o viljan att vinna , så blir detta inget problem att ta hem hela skiten obesegrade!!!!

Jag kan säga att i div 2  går allt snabbare, temot är högre o spelet tuffare. För att lyckas hålla oss kvar där krävs det som vi kallar det "gristräningar" . Och det kommer kanske bli tufft för en del men om man verkligen kämpar hela vägen ut så kommer också resultatet !  Det tar tid ja det gör det, men vill man ligga i div 2 så krävs detta !
Jag bara utgå från min egen sida. det där med löpning är inte min grej , jag tycker det e tråkigt men jag gör det för mig själv och laget! Jag vet att kämpar jag tillräckligt och verkligen utmanar mig själv så kommer resultatet ! Man måste verkligen utmana sig själv hela tiden, och inte säga "nej jag orkar inte mer" för det gör du jag lovar dig , du kan om du vill. Man måste våga tro på sig själv, sticka näsan i vädret och vara stolt över att du verkligen klarade det!
Ett exempel: Beeptest! jättekul? NÄÄÄ kanske inte! Om du springer 10,2 så lovar jag dig att du hade säkert orkat 10,4 eller mer. Det gäller att maxa för det är då hjärtat får jobba och det e då du bygger upp din kondis! Slår vad om att alla i laget hade klarat 2 rundor till om det hade utmanat sig själva! Har jag fel??? tror faktiskt inte det!
Detsamma gäller styrkan, om du verkligen utmanar dig själv tex armhävningar jag gör 10 st för det sa Tony , sluta inte gör 12 st istället. För varje gång kan du öka med 1 och vipps så är du lika starka som jag he he he !!!

Vet inte riktigt vad tränarna tror om div 2 chanserna , men fortsätter de som de gjort denna säsongen, så ser det bra ut. Det gäller bara att vi inte gnäller om Måns eller Tony säger att vi skall springa, så skall vi det ! punkt slut! Tänk på att ju mer vi gnäller ju mer får vi springa!!!  I tors sa vi inte ett ljud utan bara sprang på , BRA gjort, det är så det skall vara!

Vad spelarna tycker vet jag verkligen inte! tror det e blandade känslor!
Men tjejer och grabbar fortsätta kämpa tills ni stupar det e då reslultaten kommer glöm inte det!!!

Tack för mig!
PÅLLE

5 kommentarer:

Tony sa...

Mycket bra skrivit pålle det är ju detta vi vill med att köra hårt på träningen att bi ska klara av att spela en division högre.

Pålle sa...

M m hoppas alla läser detta tror det kan vara till stor hjälp för många!! Tack Tony

Anonym sa...

Hjä.... bra skrivit som vanligt Pålle<3 Tänk att du kan få fram allt det viktiga och har förstått det hela.... Många kramar till dig och hela detta fantastiska lag, FCH FCH FCH som jag hoppas läser detta. Jag tror på en bra plats i div 2, er hejaklacks gast <3

Måns sa...

Ska jag tycka något så är det att vi först ska ta oss till Div 2!

Anonym sa...

Du e en riktigt förebild för alla tjejer i laget :) hoppas alla förstår hur lyckligt lottade de e som har dig! Åh va jag älskar alla innebandy tjejer:) kraaaam. Me