onsdag 5 september 2012

Lagkaptener!

På helgens träningsläger i Landskrona fick spelarna reda på vem som ska vara lagkapten respektive vice lagkapten under säsongen. Lagkapten blir Johanna och här kommer ett kort snack med henne?

Du har fått förtroendet att vara lagkapten, hur känns det?

De känns väldigt bra, jag känner mig hedrad att få detta förtroendet igen!

Varför tror du att du fick förtroendet?

Tror de har en del att göra med min ålder, är ju ett par år äldre än de flesta, så jag har ju en hel del rutin. Sen tror och hoppas jag att de handlar lite om att vara en bra förebild för resten av laget.

Vad blir dina viktigaste uppgifter?

Viktigaste är att hålla ihop laget och ha roligt, samtidigt som man måste ha fokus och kunna vara allvarlig när det blir nödvändigt.

Det blir inte direkt någon ny grej för dig. Hur många säsonger har du varit det tidigare?

Oj då. Ja de är ett par säsonger. Tror jag blev lagkapten när Helen slutade i FCH. Vilket år kommer jag inte ihåg, skulle gissa på 07/08. Sen var jag borta en halv säsong i Engelholm, fick dock tillbaka bindeln när jag kom tillbaka. Och innan de var jag kapten i min gamla klubb i Värmland i ca 5år.

 När tror du att du är tillbaka i full träning?

Som de känns nu har jag ingen aning, tänkte jag skulle komma på torsdag och känna hur de känns att springa lite, men har fortfarande ont.





Inga kommentarer: