tisdag 25 september 2012

Nyförvärv nr 2


Dags att presentera vårt andra nyförvärv från Dalarna Sanna Nilsson. Sanna är lugn och trygg med bollen och kommer att tillföra rutin i vår backlinje.

Berätta lite om dig själv

Jag kommer från Falun i Dalarna men flyttade ner till Helsingborg för ett år sen för att plugga. Det höll på att bli Sundsvall i stället men jag kom fram till att våren och värmen kommer tidigare här plus att jag ville plugga i Lund. Innan jag bestämde mig för vad jag ville studera jobbade jag några år i Borlänge som ligger två mil från Falun. Att det sedan blev Helsingborg är jag så himla glad för, jag stortrivs här.

 

Tidigare klubbar?

IBF Falun, Storstens AIK, FC Kvarnsveden, IBF Borlänge.

Det känns tryggt när du är på banan. Är du så lugn som du ser ut?

Nja.. jag känner snarare att jag borde ta det lite lugnare ibland. Men jag försöker att inte stressa upp mig i onödan utan fokusera på vad de är jag vill göra.

Dina styrkor?


Jag är ganska brytningssäker om det nu är ett ord.. Jag älskar klockrena brytningar.

Hur känns det att tillhöra detta galna gäng?


Riktigt kul! Det är många som bjuder på sig själva, så det sprider glädje och skön stämning till resten av gänget.

Hur går det med språket?

Hahah.. bra tror jag.. även om min familj i dalarna inte uppskattar mitt skånska ”ja”.. Som tur är har jag träffat en påg som får översätta åt mig.. Finns för övrigt inget gulligare än när en skåning säger ”mormor” eller ”tårta” :)smile












Inga kommentarer: