tisdag 11 september 2012

Spelarrådet

Turen har kommit till dom två sista spelarna i spelarrådet. Vår rutinerade målvakt Mia och vår inte så pratsamma back Gotte. Vi börjar med Mia:

Dina lagkamrater har röstat fram dig till att tillhöra spelarrådet, hur känns det?

Det känns naturligtvis roligt att mina lagkamrater har det förtroendet för mig, jag trodde faktiskt inte att jag skulle få sitta i spelarrådet i år så det är kul!

Varför tror du att du fick det förtroendet?

Jag säger för det mesta vad jag tycker och tänker och har ofta åsikter om saker och ting och i spelarrådet är det ju bra om där sitter någon som vågar ta tag i saker och dra upp det för diskussion. Sen kan det ju ha lite att göra med att jag är en av de äldre i laget (även om jag inte känner mig så gammal)...

Vad tycker du är viktigt som representant för spelarna?

Som representant för spelarna är det ju viktigt att ha ögon och öron med sig för att se om det är några problem inom laget och isåfall ta tag i dessa problem direkt.. Även viktigt att kunna lyssna på vad spelarna egentligen vill och på ett bra sätt föra fram dessa åsikter till exv tränarna. Man blir ju lite av en mellanhand mellan spelare och tränare..

Blir din roll på träningar och matcher annorlunda på något sätt?

Klart att man känner att man får ett mer ansvar på träningarna och matcherna. Jag vill ju helst visa mig positiv och vara en stöttepelare för de andra i laget. Pusha på lite extra och finnas där om någon vill prata om något och inte vill ta det direkt med er tränare.

Känslan att spela matcher i tvåan jämfört med trean där vi många gånger visste att vi skulle vinna på förhand?

Det ska faktiskt bli sjukt kul att få spela i tvåan igen med tuffare motstånd och hårdare matcher.. Man utvecklas så mycket mer som spelare när det är tuffare motstånd plus att det blir roligare matcher!

Vi tackar Mia för svaren och går över till Gotte. Troligen håller hon på att stycka grisar på ICA Hamilton just vid detta tillfälle för hon är inte så pratglad.

Dina lagkamrater har röstat fram dig till att tillhöra spelarrådet, hur känns det?

Allting jär bind si ihop.
Boland skall de här bläi,
u vör ska fa tre söinar.


Varför tror du att du fick det förtroendet?

Gute skall ha Gotland.
Graipar skall dannen haitä,
u Gunnfjaun den tride.


Vad tycker du är viktigt som representant för spelarna?

De e lätt o vinne.

Blir din roll på träningar och matcher annorlunda på något sätt?

Allting jär bind si ihop.
Boland skall de här bläi,
u vör ska fa tre söinar.


Något annat du vill berätta?

Dräg mi nå äi rumpu, nå jär mäin dotar gift!

Vi tackar för dom utförliga svaren och önskar lycka till mot Eslöv på söndag.








Inga kommentarer: