fredag 7 september 2012

Spelarrådet!

Vi fortsätter att presentera vårt spelarråd denna säsongen.
Först ut är vårt nyförvärv Johanna Strand som vi körde slut på redan under andra träningen. Tydligen var hon inte van vid det höga tempot tjejerna drog upp på träningslägret. Nu blir det kanske så att hon byter karriär helt och satsar på musiken i stället, vi får se.

Dina lagkamrater har röstat fram dig till att tillhöra spelarrådet, hur känns det som ny i laget?

Jodå, det känns bra! Jag tar det som en komplimang och ser det som en möjlighet att komma in i laget.

Varför tror du att du fick det förtroendet?

Jag tror att jag blev framröstade eftersom jag är ny i laget och kanske ser saker med andra ögon. Många vill nog också ha ett spelarråd med en variation på människor.

Vad tycker du är viktigt som representant för spelarna?

Eftersom jag inte har varit med i laget innan, så vet jag inte riktigt hur det fungerar med spelarråd i fch. Men jag tycker att det är viktigt att alla i laget får fram sin åsikt och det hoppas jag att spelarrådet ska hjälpa till med.

Är det nytt för dig eller har du varit med i spelarråd tidigare i Slätafly?

Vi hade inget bestämt spelarråd i Slätafly, utan vi fördelade uppgifter och löste problem tillsammans. Vi försökte någon gång att dra igång med ett spelarråd men vi fick det aldrig att rulla.

Du imponerade rejält på många av oss innan du fick kliva av i lördags. Hur känns det att komma till ett lag där du inte känner någon sedan tidigare?

Ja, det gick bra i lördags och det var framförallt väldigt roligt! Att byta lag är något helt nytt för mig då jag har spelat ca 10 år med samma lag innan. Men jag tycker det går bra och alla är väldigt öppna och hjälper mig in i gänget. Tack, för det alla och jag hoppas att vi får en riktigt rolig säsong tillsammans!

Din karriär som rocksångare har blivit en liten besvikelse har jag förstått. Din producent misslyckades tydligen totalt. Vad hände?

Ja, det var en kort men väldigt intensiv karriär. Efter lite slarv med admistrationen så kom vi lite av banan men Strandz har fortfarande mycket att ge, så vi hoppas alla på en come back!







Inga kommentarer: