tisdag 20 mars 2012

Allstarmatchen bokad!

Nu har vi bokat tid för säsongens viktigaste match mellan Damlaget och Mony Allstars. Jag och Tony fick ett nytt namn på träningen igår av Jossan när hon tydligen ville kalla på oss bägge, eller hur det nu var?
På bara 12 timmar har jag fått ihop ett på pappret grymt lag. Enda återbudet kommer från zorrokungen B. Gissar att damerna kommer att bli ganska rädda när dom ser vilket lag vi ställer upp med......
På träningen igår spikade Tony igen målet och jag själv känner att formen är på uppgång (kanske inte så svårt?).
Matchstart 19,30 på måndag på Norrehed är det som gäller, fritt inträde utlovas.
Vilket lag spelande coachen för damerna Pålle får ihop återstår att se. Brukar alltid vara vissa som är skadade när dom ska möta oss, konstigt!!
Ikväll börjar herrarna sitt slutspel med bortamatch mot spöklaget Falun. Statistiken är förkrossande till Faluns fördel och endast 2 gånger har vi vunnit mot dalmasarna borta sedan dom tog steget upp i högsta serien 2004. Jag var faktiskt själv med i spelarbåset den gången i kvalserien när vi slog dom borta. Min titel var kordinator och jag skötte allt runt laget såsom att boka bussresor, mat, bestämma tider för resorna och en del annat. Vi hade en del kända namn redan det året fast vi fick kvala oss kvar. Eller vad sägs om:
Tobias Blixt, Mark Lundberg, Lars Palmgren, Alexander Nede, Karl-Johan Nilsson, Mattias Helgesson och Mattias Andersson i mål. Troligen därför dåvarande tränaren Glenn Stjernkvist fick lämna mitt i säsongen efter att ha misslyckats med att få ihop det laget.
Ikväll hoppas vi dock på seger och matchen går att följa via webbradio på hemsidan
På fredag är det match 2 på IH och det verkar bli mycket folk.

Dagens spelare är:

Namn: Alexandra Samberg

Smeknamn: Alex

Nummer: 2

Född: 1994

Position: Back

Klubba: Zone

Moderklubb: FC Helsingborg

Lagets pajas: Steffi

Lagets ordningsman: Mamma Johanna

Tonys kommentar: Härlig inställning, viker inte en tum i närkamperna. Kan användas även som forward med sin aggresiva spelstil.

Inga kommentarer: