måndag 26 mars 2012

Idag smäller det!

Idag är det 2 oerhört viktiga matcher på programmet. Tyvärr krockar dom så det gäller att välja om man ska följa websändningen fråm Falun eller se matchen mellan Mony allstars och damlaget. Själv hade jag tänkt spela med hörlurar för att kunna följa det som händer i Falun.
På torsdag spelas match 4 på IH och det ryktas om att vissa snygga människor ska hyllas i någon paus. Nä förresten, tror nog även ni andra i laget får komma in oxå, hade varit tråkigt om jag och Tony fått stå där ensamma och vinka......
När det gäller matchen på Norrehed så verkar det bli bra uppslutning denna gången. Vet att Alex och Amanda inte vågar, eller som dom själva säger är sjuka. Min egen form är klart på uppåtgående. Var på O´learys i lördags och njöt av Rögles kross av Leksand och firade HIFs femte raka titel så kroppen var väl inte på topp under gårdagens löprunda i Pålsjö. Är dock bättre på att springa utan klubba men det ska nog gå bra. Vi har ett starkt lag ikväll. Tjejerna brukar darra när Tony står i mål så där är jag trygg. Backarna ser bra ut. 2 st före detta tjejer med massor av div 2 rutin tillsammans med 2 äldre herrar kommer att bli riktigt stabilt. Framåt kommer vi att glänsa. Dom tunga frågorna är om Anders kommer att släppa bollen till mig någon gång och om Trix får lov att vara med hela matchen denna gången, hårt hållen som han är? Själv känner jag mig redo att spela center och eftersom det är där damerna har sina tjurigaste spelare kommer det att bli rejäl kamp. Den största frågan just nu är vem som ska döma? Risken är stor att vi kommer att vara ovänner lång tid framöver, tur att det är uppehåll snart.
För er som glömt hur det gick senast så vann vi väldigt enkelt med 7-6.
Ses ikväll. Spelar vi om sargen????
Nån som är sugen på Prag förresten? Kan vara något att kämpa för på sommarträningarna.
/MG

2 kommentarer:

#3 sa...

Man kan inget annat än o skratta hela inlägget igenom. Akta dig för tunneln ikväll..

MG sa...

Bra. Bloggen är till för att glädja